مرتضی عطری اشکذری ، یکی از کوهنوردان مطرح کشوری و استانی

مرتضی عطری اشکذری متولد سال 1360 به عنوان یکی از کوهنوردان مطرح کشوری و استانی شناخته شده که در این گزارش به معرفی افتخارات این ورزشکار اشکذری پرداخته شده است.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۷۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج اشکذر ، مرتضی عطری اشکذری ، به عنوان یکی از کوهنوردان مطرح کشوری و استانی ، ورزش کوهنوردی خود را از سن ۲۸ سالگی آغاز که اولین صعودش به قله داراباد تهران بوده است.

وی درسال ۱۳۸۹با عضویت در گروه کوهنوردی چکاد یزد و دوسال فعالیت در این گروه توانست اکثر قلل استان یزد را صعود نماید.

عطری در بهار سال ۱۳۶۱ با استاد محمد حسن نجاریان یکی از پیشکسوتان ورزش کوهنوردی ایران آشنا و فعالیت خود را در این راستا به صورت جدی تر دنبال نمود.

وی در راستای فعالیت ورزشی خود توانسته است مدارکی را از قبیل مدرک کارآموزی کوهپیمایی ، پیشرفته سنگ ، پیشرفته برف و سنگ و نیز مدرک پزشک کوهستانی و کارآموزی نقشه خوانی و قطب نما اخذ نماید.

از جمله صعود های داخلی وی صعود به قله شیرکوه، آسمان نما، توچال ، یال کبود و پیمایش خط راس گرین ، بینالود و صعود به قله دماوند، سبلان ، کرکس و تفتان است.

از جمله صعود های بیرون مرزی این کوهنورد اشکذری که در پرونده ورزشی خود به ثبت رسانده است را می توان به صعود به قله آرارات ترکیه به ارتفاع ۵۱۳۷ متردر سال ۹۱ ، قله آراگاتس ارمنستان به ارتفاع ۴۰۹۰ متر درسال ۹۱، قله خانتانگری قزاقستان به ارتفاع ۷۰۱۰ متر درسال ۹۲ ، قله آرارات ترکیه به ارتفاع ۵۱۳۷ متر به عنوان مسئول فنی در سال ۹۲ ، قله کالاباتار و BC اورست و نیز قله هیمالیای نپال به ارتفاع ۵۸۰۰ متر به عنوان مسئول فنی در سال ۹۳ ، و صعود به قله آیلندپیک به ارتفاع ۶۱۸۹ متر به عنوان مسئول فنی در سال ۹۳ و نیز قلعه آرارات ترکیه به ارتفاع ۵۱۳۷ به عنوان سرپرست دوم در سال ۹۳ اشاره کرد.

گفتنی است مطالب ارائه شده طی گفتگوی مرتضی عطری اشکذری با خبرنگار اشکذر خبر تهیه شده است.

ارسال نظرات