رویترز:

قیمت نفت با انتظار تمدید توافق اوپک افزایش یافت/ پیش‌بینی نفت 57 دلاری

رویترز اعلام کرد: قیمت نفت با حمایت کشورهای روسیه، عربستان و کویت از تمدید توافق اوپک به بشکه‌ای بیش از ۵۲ دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۱۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 30 سنت افزایش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای 52 دلار و 14 سنت به فروش رفت.

قیمت نفت وست ‌تگزاس آمریکا هم رشد 30 سنتی داشته و بشکه‌ای 49 دلار و 15 سنت معامله شد.

در گروه فرآورده‌های نفتی هم بنزین با افزایش 1.1 دلار گالنی 160 دلار و 64 سنت خرید و فروش شد،‌نفت کوره 1.22 دلار افزایش داشت اما گازوئیل 50 سنت با کاهش همراه بود.

به گزارش رویترز، افزایش امروز قیمت نفت به دلیل حمایت‌های عربستان، روسیه و کویت از تمدید توافق اوپک تا مارس 2018 است. این کشورها از تمدید توافق اوپک تا 9 ماه دیگر حمایت کرده و قرار است کشورهای دیگر را نیز با این طرح همراه کنند.

عربستان و روسیه دوشنبه اعلام کردند که موافقند تا کاهش 1.8 میلیون بشکه در روز تا 9 ماه دیگر هم ادامه پیدا کند.

اسام المرزوق وزیر نفت کویت اعلام کرد که از طرح عربستان و روسیه حمایت می‌کند و انتظار دارد دیگر کشورهای عضو اوپک هم در نشست 25 می از تمدید 9 ماهه توافق اوپک حمایت کنند.

بانک گلدمن سچز آمریکا هم اعلام کرد که احتمالاً توافق اوپک قیمت‌ نفت را افزایش خواهد داد اما از سوی دیگر جیمزوود تحلیلگر سرمایه‌گذاری در بورس روکین گفت: احتمال دارد حتی علی‌رغم توافق اوپک میزان عرضه در بازار همچنان در سطح بالا باقی بماند. در حالی که در 6 ماه گذشته دیدیم که توافق اوپک انجام شد اما افزایش تولید نفت آمریکا اجازه نداد تا عرضه نفت در بازار کاهش قابل توجهی داشته باشد.

تولید نفت آمریکا بسیار سریع‌ بالا می‌رود و در حال حاضر با تولید 9.3 میلیون بشکه در روز از سطح اواسط 2016 به میزان 10 درصد بالاتر است.

گلدمن سچز پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت برنت در 3 ماهه سوم سال جاری به بشکه‌ای 57 دلار برسد.

ارسال نظرات