فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: دشمنان در عرصه های مختلف نقاطی به اشغال درآوردند و باید تلاش کنیم خرمشهرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را توسط مردم در اختیار بگیریم.
کد خبر: ۸۸۶۰۶۹۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
سردار یعقوبعلی نظری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در رابطه با اهمیت انتخابات در کشورمان اظهار داشت: انتخابات با مشارکت مردم در واقع مقاطعی از از حرکت انقلاب و نظام اسلامی را رقم می‌زند.
 
وی ادامه داد: تاثیری که انتخابات بر سرنوشت انقلاب و نظام می‌گذارد شاید در جاهای دیگر اینطور نباشد؛ ما نظام را به واسطه  انقلاب تعیین می‌کنیم و این انقلاب مظهر مشارکت مردم در سرنوشت خود و نظام است اما تعیین این سرنوشت در نظام بر سرنوشت انقلاب اسلامی هم مهم است.
 
 
 
سردار نظری اشاره داشت: همه انتخابات در کشور ما بویژه ریاست جمهوری که دومین شخصیت نظام اسلامی را معین می کند بسیار مهم است.
 
وی ضمن تبیین اهمیت و حساس بودن انتخابات سال96 اظهار داشت: این دوره از انتخابات به دلایلی از جمله موقعیت مکانی انقلاب اسلامی در تقابل با دنیای استکبار از اهمیت بالایی برخوردار است و از طرفی بدیهی است که این انتخاب در حوزه اختیارات قوه مجریه می‌تواند بر سرنوشت انقلاب موثر باشد.
 
 
 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: امید است نتیجه این انتخابات دولت اسلامی و انقلابی را رقم بزند و جامعه اسلامی را بسازد و در نهایت منجربه ساخت امت اسلامی شود.
 
وی یادآور شد: حضور حداکثری در همه انتخابات مخصوصا مقاطع خاص تاریخ و در شرایطی که جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد حائز اهمیت است و نقش انقلاب اسلامی در عبور از این پیچ تاریخی  تعیین کننده است.
 
سردار نظری تاکید کرد: ما با حضور حداکثری می توانیم به نظام و انقلاب قدرت ببخشیم و ضریب تعیین کنندگی نظام را در حرکت دنیا از این پیچ تاریخی افزایش دهیم.
 
وی با بیان اینکه انتخابات هم می‌تواند خسارت‌بار و هم مثبت و تعیین کننده سرنوشت نظام و انقلاب باشد، افزود: دشمنان با فریبکاری و عوام فریبی توسط ایادی خود می ‌خواهند کاری کنند که مردم نتوانند یک شخصیت انقلابی و اصلح را پیدا کنند.
 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خصوص ویژگی رئیس جمهور اصلح  گفت: رئیس جهور باید در تراز انقلاب و نظام اسلامی و از جنس خود مردم باشد.
 
وی ادامه داد: یک رئیس جمهور برای اینکه مشکلات مردم را بفهد باید از جنس مردم باشد، به دنبال منافع خود و اطرافیان نباشد، از دنیای استکبار و دشمنان انقلاب نترسد، عوام فریبی نداشته باشد و همچون مردم صادق بوده و به فکر بدنه اصلی جامعه که مستضعفان و محرومان هستند، باشد.
 
سردار نظری عنوان داشت: در حال حاضر، مهم ترین مشکل ما در حوزه اقتصادی است و امیدواریم رئیس جمهور آینده در حوزه عمل بتواند مسائل اقتصادی را مبتنی بر منویات ولایت و انقلاب حل کند و به ظرفیت‌های درونی باور داشته باشد و با اتکا به توانمندی‌های داخلی برنامه‌ریزی کند.
 
 
 
وی در تبیین فضای اقتصادی و معیشتی مردم و در خصوص فرمایش رهبر معظم انقلاب که مردم گله‌مند هستند، اظهار داشت: ما تحت فشار تحریم استکبارهستیم و بیشترین فشار را محرومین متحمل شده‌اند ولی بیشترین مشکلات ما در عرصه اقتصادی ناشی از سوء مدیریت، اشرافی‌گری، ثروت‌اندوزی، عدم توجه به محرومین و مدیریت غیر انقلابی است. همه این موارد باعث وارد آمدن فشار به مردم و گله‌مندی آنان شده است.
 
نظری در خصوص نقش بسیج در بصیرت‌دهی و روشنگری در انتخابات پیش‌رو بیان داشت: بسیج جدای از مردم نیست اما وقتی در قالب تشکیلات قرار می گیرند عنوان بسیجی را می‌گیرند؛ بسیجیان مثل سایر مردم باید وظیفه خود را بصورت عام انجام دهند و در کسوت بسیجی نسبت به روشنگری و بصیرت افزیی و قرار داشتن در خطوط مقدم این عرصه جلودار باشند و کمک به حضور حداکثری و انتخاب اصلح و انقلابی داشته باشند.
 
وی با اشاره به فرمایش معظم له مبنی بر اینکه «خرمشهرها در پیش است» عنوان داشت: خرمشهر نمادی در دفاع مقدس است بطوریکه رزمندگان تا زمانی که خرمشهر را ازاد نکردند دلشان آرام نگرفت و در واقع خرمشهر یک فتح الفتوح است.
 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: دشمنان در عرصه های مختلف نقاطی به اشغال درآوردند و باید تلاش کنیم خرمشهرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را توسط مردم در اختیار بگیریم.
 
وی با اشاره به این فرمایش رهبری که سایه جنگ را حضور مردم رفع کرده است، گفت: انتخابات مظهر مشارکت و حمایت مردم از نظام اسلامی است؛ حضور مردم در راهپیمایی‎ها و صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات پیام قاطعی به دشمنان می دهد که مردم از نظام و انقلاب خود دفاع می کنند و رابطه تنگاتنگ با نظام و انقلاب دارند.
 
سردار نظری در ادامه گفت: هر چه ما داریم از حضور مردمی است نه کارکرد شخص و یا اشخاصی؛ اگر افرادی موفق به انجام کاری می‌شوند به اعتبار حضور مردمی است.
 
 
 
وی در پایان در خصوص تاثیر به روز بودن ابعاد مختلف دفاعی کشور در خنثی شدن نقشه دشمنان در جنگ سخت و نرم بیان داشت: امادگی درهمه بخش‌ها پیشگیری کننده است پس ما همیشه در همه عرصه‌ها باید آماده باشیم و در حال حاضر در عرصه دفاع نظامی و امنیتی نگرانی نداریم. بخش‌های نظامی ما ازنظر کیفیت و کمیت این قابلیت را دارد در برابراستکبار بایستیم و حتی اجازه نمی دهیم میدان‌های رزم نزدیک مرزهای جغرافیای کشورمان شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها