طالب بیگی گفت: شناخت جزئی از بازارهای ایرانی و پتانسیل های موجود در کشور، باعث بهینه شدن زمان برای رسیدن به فرصت بهتر جهت ضربه ای کاری به ریشه مریض در اقتصاد می شودکه معنای سیاست های کلی به حساب می آید.
کد خبر: ۸۸۶۰۶۷۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳

محمد حسن طالب بیگی کارآفرین نمونه کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره مشکلات و موانع که برای تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد گفت: در آغاز کار، هر تولیدکننده برای ثابت کردن خود طبیعتا موانع زیادی را به همراه خود دارد که همگی نشات گرفته از عدم آگاهی و اطلاع مسوولین مربوطه است. یک تولیدکننده در ابتدا اگر بهترین جنس را هم تولید کند آن هم به صورتی که در سطح جهان جز برندهای استاندارد های جهانی هم باشد اما به دلیل نبود آگاهی و شناخت کافی مسوولین، فقط یک تولیدکننده معمولی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه مشکلات اداری حتی بعد از برند شدن کارخانه یا یک تولیدی کوچک همواره به دنبال آن ها خواهد بود، افزود: از سال 92 که شروع به کار کردیم که متاسفانه تا آخر سال 94 درگیر گرفتن مجوزهای مختلف شدیم. این پیچ و قوس های اداری حتی یک کارخانه با عظمتی که مشکلات به مراتب کمتری از تولیدی های کوچک دارد را به چالش انداخته است.

تفکرات سخت گیرانه باعث دل سرد شدن تولیدکننده ها نسبت به صنعت ایرانی می شود

طالب بیگی گفت: حال فرض کنید یک تولیدکننده با توان کمی که دارد بیشتر وقت خود را در اداره های مربوطه بگذراند، آیا می تواند فکری را برای تولید اشتغال زایی پیاده کند؟ آیا این تولیدکننده نوپا می تواند امیدوار باشد؟ و هزاران اما هایی دیگری که تنها به یک مورد آن اشاره شد.

با همکاری خانواده یک تولیدی کوچک احداث شد

وی در خصوص اشتغال زایی که انجام داده است عنوان کرد: از اواخر 94 که تمامی مجوز های رسمی و کارهای اداری که انجام توانستم برای 5 نفر اشتغال زایی کنم. این 5 نفر شامل خانواده ام می شود. برادرانم که هر کدام در احداث سوله و طراحی آن همگی تخصص داشتند و بعد از احداث هم در ادامه کار به بنده کمک کردند.

استفاده درست از زمان معنای اصلی اقتصاد مقاوتی به شمار می رود

این کارآفرین در خصوص معنای خاص اقتصاد مقاومتی در این برهه از وضعیت اقتصادی کشور گفت: شناخت جزئی از بازارهای ایرانی و پتانسیل های موجود در کشور، باعث بهینه شدن زمان برای رسیدن به فرصت بهتر جهت ضربه ای کاری به ریشه مریض در اقتصاد می شود که آن معنای این روزهای بحرانی در سیاست های کلی به حساب می آید. به تعبیر دیگری ما بتوانیم در نیروهای جوان و منابع ملی که در اختیار داریم در بهترین زمان استفاده کنیم.

ارسال نظرات