خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه برگرفته از سال‌های دفاع مقدس از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۸۸۶۰۶۵۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین صیدی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان این نکته که پاکدستی نیروهای مسلح و کاهش جرم و تخلف در دوران دفاع مقدس مشهود بود، اظهار داشت: ارتش‌های دنیا یا با فساد مواجه هستند و یا در پایان جنگ‌ها دچار افسردگی می‌شوند اما با دقت در سیره و رفتار امام خمینی (ره) می‌بینیم همه اقدامات ایشان روی یک اصول و محاسبات دقیق تنظیم شده بود.
وی افزود: یکی از تدابیر خاص بنیانگذار حمهوری اسلامی ایران ایجاد شجره طیبه بسیج و روحیه و فرهنگ جهادی که موجب سرافرازی و نجات کشور در دوران دفاع مقدس شد و جامعه اسلامی همچنان از برکات این شجره طیبه بهره‌مند و برخوردار است.

معاون قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: در حال حاضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا نیز بر حفظ و استمرار همین روحیه و تفکر تاکید داشته و دارند و از جامعه و مسئولان و مردم نیز همین روحیه را مطالبه می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز عدم ارتکاب جرم متاثر از فرهنگ و تفکر ایثار و جهاد و شهادت است چرا که کسی که حاضر است عظیم‌ترین و بی‌نظیرترین سرمایه وجودی خویش را که همانان جانش می‌باشد، تقدیم اسلام و انقلاب کند، چنین شخصی به فکر فساد و جرم نیست و آنچه را که انجام می‌دهد، تکلیف الهی است.

صیدی با اشاره به اینکه همه انبیا آمدند که فرهنگ الهی در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان ساخت: بزرگترین ترویج معروف در نیروهای مسلح و در بین آحاد جامعه، ترویج آثار زندگی شهداست.

وی با تاکید بر اهمیت حضور همه‌جانبه مردم در صحنه ادامه داد: رزمندگان اسلام و عموم مردم در دوران دفاع مقدس در صحنه بودند و حضرت آقا هم فرمودند که اگر مردم در صحنه نبودند، آن مردمی که شور و روحیه جهادی داشتند، معلوم نبود که کشور در چه شرایطی قرار داشت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم در پایان با ذکر این نکته که امروز بسیاری از قضات، مسئولان و کارکنان این سازمان از ایثارگران دورن دفاع مقدس و از منسوبین به شهدای بزرگوار هستند، بر آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای ترویج روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اعلام همکاری کرد.

در ابتدای این دیدار که در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم صورت گرفت، حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گزارشی از ساختار، برنامه‌ها و عملکرد این اداره کل در استان در زمینه ساخت یادمان‌های شهدا و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و چاپ و نشر و پژوهش مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کرد.

وی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس به لطف فضای معنوی جبهه‌ها و روحیه جوانمردی رزمندگان اسلام، فارغ از کمترین سیستم‌های نظارتی، شاهد اوج تجلی پاکدستی، صداقت، امانتداری و حفظ بیت‌المال بودیم و این تجربه ارزشمند به لحاظ کاربردی برای جامعه امروز ما بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند به عمل یک الگوی عملی و مصداق عینی مطمئن قابل استفاده باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار