خبرهای داغ:
مسؤول بسيج اساتيد و نخبگان حوزه علميه قم گفت: ارزش‌هاي ديني در سند 2030 ناديده گرفته شده است به طوري كه با ناديده گرفته شدن اين آموزه‌ها به سمت برابري جنسيتي گام برداشته مي‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۰۶۴۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۳
ناديده گرفتن ارزش‌هاي ديني در سند 2030/اعتراض كشورهاي غير اسلامي به اجراي سند 2030
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی با اشاره به پذیرش سند 2030 از سوی برخی دولتمردان اظهار کرد: این امر سبب تعجب است که چنین سندی بدون طی کردن مراحل قانونی با این سرعت به تصویب رسیده ولی سند تحول که تمام مراحل را گذرانده کنار گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از این امر اظهار ناراحتی کردند و از شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه جلوگیری نکردن از اجرای این سند گلایه داشتند.

مسؤول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارزش‌های دینی در این سند نادیده گرفته شده است گفت: این سند با نادیده گرفتن این آموزه‌ها به سمت برابری جنسیتی گام برداشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور بر اساس این سند ملزم به عقب‌نشینی از برخی از ارزش‌های دینی است به طوری که این سند مفاهیمی مانند جهاد و شهادت را هدف قرار می‌‌دهد تا آنها را از دانش‌آموزان بگیرند.

نبوی عنوان کرد: در این سند بیگانگان در امور فرهنگی حق دخالت دارند از جمله آنها نظارت جهانی از سوی یونسکو است و با مواردی مانند بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی مقابله شده است.

وی با بیان اینکه کشورهای غیر اسلامی نیز بندهایی از این سند مانند روسپیگیری را نپذیرفتند و نسبت به آن اعتراض کردند گفت: چین، مکزیک، آلمان، یونان، هنگ کنگ، گینه و... از جمله این کشورها هستند که نسبت به اجرای این سند اعتراض داشتند.

مسؤول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این جای تعجب است در ایران نسبت به قوانینی متعهد شدند که جوامع غربی نیز آنها را نمی‌پسندد.

نبوی خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار و بیدار باشند و نسبت به این موارد آگاهی لازم را کسب کنند و مجلس نیز به میدان آید تا از تکرار چنین تعهداتی جلوگیری شود.

ارسال نظرات