تنکابن میزبان چهلمین دوره مسابقات قرآنی می شود

در شهرستان تنکابن چهلمین دوره مسابقات قرآنی در مقطع برادران و خواهران 18 سال به بالا در رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، تواشیح، ابتهال و دعاخوانی در جوار آستان مقدس امام‌زاده سیدحسین(ع) شیرود در روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۰۶۱۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام رسول علیخانی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های بسیار شاخص سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات قرآنی است، اظهار کرد: این مسابقات از مراحل شهرستانی شروع می‌شود، تا مراحل استانی، کشوری و بین‌المللی است.

وی افزود: در شهرستان تنکابن چهلمین دوره مسابقات قرآنی در مقطع برادران و خواهران 18 سال به بالا در رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، تواشیح، ابتهال و دعاخوانی در جوار آستان مقدس امام‌زاده سیدحسین(ع) شیرود در روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن با بیان اینکه در سالیان متوالی شاهد حضور متسابقینی که مقام استانی و کشوری را داشته باشند یا نداشتیم یا بسیار کم‌رنگ بودند، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم برای راه‌یابی به مسابقات قرآنی استانی، کشوری و مسابقات بین‌المللی فقط از طریق مسابقاتی است که اداره اوقاف برگزار می‌کند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم مسابقات قرآنی واقعاً رونق بگیرد، یادآور شد: اصولاً در مسائل فرهنگی یک جزیره عمل کردن داریم و این آفتی نیست که فقط گریبان‌گیر ما شهرستانی‌ها را گرفته باشد و در استان و کشور هم وجود دارد.

علیخانی به تجمیع‌بخشی از برنامه‌های قرآنی سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهایی که دارند انجام می‌دهند اشاره کرد و گفت: مسائل قرآنی اگر بتوان تجمیع کرد در تخصص‌های مختلف با مصادیق مثل محافل انس به قرآن و برنامه‌های دیگری که هر سازمان برای خودش دارد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم فقط در مباحث اقتصادی نیست، ما می‌توانیم در مباحث فرهنگی و قرآنی هم است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن خاطرنشان کرد: قصد داریم بعد از برگزاری این مسابقات قرآنی و پس از شناسایی اجمالی برای سطح ارتقای متسابقین هم‌کلاس‌هایی با دعوت از اساتید کشوری برگزار کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه در منابع مالی در حوزه قرآنی در کشور نقصی وجود دارد، افزود: در کشور موقوفاتی که به نیت مسابقات قرآنی و قرآن باشد بسیار، بسیار کم داریم و در شهرستان تنکابن اصلاً نداریم.

علیخانی با اشاره به اینکه خوب نیست برای یک جامعه مدعی مکتب تشییع که این‌گونه موقوفات ندارد، اظهار کرد: خیرانی هستند برای دارو، درمان و مدارس کمک می‌کنند، اما در مباحث قرآنی ما یک وقف درستی که بتواند منابع داشته باشد نداریم.

وی گفت: باید سعی کنیم بخشی از اموال خودمان را به این سمت هدایت و وقف به نیت ترویج فرهنگ قرآن و مسابقات و برنامه‌های قرآنی که برگزار می‌شود را در دستور کار قرار دهیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها