مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان، کنترل زبان را راهی برای رسیدن به کمالات معنوی و متعالی برشمرد.
کد خبر: ۸۸۶۰۵۹۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمیدرضا نباتی، ضمن تبریك ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به چند نكته پیرامون آفات زبان اشاره كرد و گفت: بزرگان ما ضعیف ترین آفت زبان را سخن مباح یا حرف مباح دانسته و آن را جزء آفات زبان محسوب كرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان، دومین آفت زبان را غوطه ور شدن در باطل عنوان كرد و افزود: پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: گاهی انسان چیزی می گوید كه دیگران بخندند و خود او به اندازه ثریا و زمین پایین می آید و روز قیامت مقام كسی از همه پایین تر است كه در حرف های باطل غوطه ور باشد.

وی، سومین آفت زبان را مجادله كردن یا سرلج افتادن با دیگران در صحبت كردن دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام در این زمینه نیز می فرمایند: با برادرت لجاجت نورز و با او شوخی نكن و به او وعده ای كه عمل نمی كنی نده.

حجت الاسلام نباتی در تشریح چهارمین آفت زبان، گفت:‌ چهارمین آفت زبان؛ فحش، بد دهنی و حرف ناسزا زدن است، كه منشا این صفت پستی انسان می باشد.

وی، با اشاره به روایتی دیگر از نبی مکر اسلام، گفت: از فحش دادن بر حذر باشید زیرا خداوند ناسزا گفتن را دوست ندارد و می فرمایند: دخول در بهشت بر فحاش حرام است.

این کارشناس مسایل دینی، در پایان با آرزوی توفیق الهی برای دور ماندن از آفات زبان، کنترل زبان را راهی برای رسیدن به کمالات معنوی و متعالی برشمرد.

ارسال نظرات