رسانه های آمریکایی یک بار دیگر انگشت اتهام را در زمینه انتشار بدافزار واناکرای به سمت کره شمالی نشانه گرفتند.
کد خبر: ۸۸۶۰۵۲۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محققان امنیت سایبری می گویند به شواهدی فنی دست یافته اند که نشان می دهد کره شمالی در زمینه طراحی باج افزار WannaCry فعال بوده است.

این باج افزار تا به حال بیش از 300 هزار رایانه را در 150 کشور جهان آلوده کرده است. باج افزار یاد شده از روز جمعه فعال شده و با قفل کردن و رمزگذاری فایل های ذخیره شده بر روی رایانه ها از کاربران 300 دلار طلب می کند تا قفل مذکور را بشکند. طراحان این باج افزار کاربران را تهدید می کنند که در صورت عدم پرداخت این مبلغ باید منتظر پاک شدن اطلاعاتشان ظرف یک هفته باشند.

شرکت های سمانتک و کاسپراسکای روز گذشته اعلام کردند برخی کدهای باج افزار WannaCry مشابه با کدهای برنامه های گروه هکری Lazarus Group است. Lazarus Group یک گروه هکری وابسته به دولت کره شمالی توصیف شده است.

این دو شرکت اطلاعات یاد شده را مهم ترین سرنخی می دانند که آنها را به شناسایی عوامل اصلی طراح WannaCry نزدیک می کند. البته کارشناسان شرکت های یاد شده خود اذعان دارند که هنوز برای نسبت دادن حملات یاد شده به کره شمالی زود است و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه به عمل آید.

در تحولی دیگر وزارت امنیت داخلی آمریکا و دیگر نهادهای امنیتی و قضایی ایالات متحده تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده اند و می گویند در حال تحلیل هسته مرکزی و کدهای WannaCry هستند.

ارسال نظرات