دومین جشنواره فعالیت‌های برتر علمی بسیج دانشجویی استان کردستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۸۶۰۳۷۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،شامگاه گذشتهاختتامیه دومین جشنواره فعالیت‌های برتر علمی بسیج دانشجویی استان کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.


این جشنواره در حوزه اقتصاد مقاومتی دارای دو رویکرد کلی بود, اول آثاری که در جشنواره قرار می گیرد الزاما باید با مقوله اقتصاد مقاومتی ارتباط داشته باشد و دوم مواجهه تخصصی با مسائل کشور است.

 

این جشنواره از دو بخش فعالیت های گروهی، تشکیلاتی و دیگری فعالیت های فردی تشکیل شده بود, منظور از بخش فعالیت های گروهی, ارتباط برقرار کردن بین کار ویژه تشکل های دانشجویی که همان گفتمان سازی و مطالبه گری با مسئله کنونی کشور که همان اقتصاد مقاومتی است.

 

 فعالیت های فردی هم به دو بخش تقسیم می شود: 1-انجام پایان نامه، پروژه دانشگاهی، مقاله و تالیف کتاب در راستای اقتصاد مقاومتی 2-اختراع، ابتکار یا نوآوری در راستای اقتصاد مقاومتی.

 

فعالیت های تشکلی این جشنواره شامل فعالیت های مکتوب نظیر بیانیه های تخصصی، نامه به مسئولین، نشریات دانشجویی و غیره؛ فعالیت های مجازی شامل راه اندازی سامانه پیامکی برای تاثیرگذاری روی مسئولان، شبکه های اجتماعی، سایت؛ فعالیت های دانشگاهی نظیر برنامه های امفی تئاتری مناظره، میزگزد، کرسی آزاداندیشی و غیره؛ فعالیت های مردمی ناظر بر توده مردم نظیر توزیع محصولات در هیئات، مساجد و در آخر هسته های مطالبه‌گر(هسته برتر) که به هسته هایی تعلق می گیرد که مسئله ای در سطح شهرستان؛ استانی؛ ملی را تا مرحله اجرای آن کامل کرده و در نتیجه یکی از مسائل کشور حل شود، است.

 

در بخش فعالیت های گروهی در بخش بیانیه هسته مطالبه گری اقتصاد از دانشگاه کردستان, در بخش نشریه  هسته مطالبه گری تربیت و آموزش از دانشگاه فرهنگیان شهید مدرس سنندج, در بخش نامه به مسئولین هسته مطالبه گری بحران از دانشگاه پیام نور بیجار و در بخش فضای مجازی هسته مطالبه گری اقتصاد مقاومتی صاحب مقام شدند.

 

در بخش برنامه های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به عنوان برگزیده و دانشگاه پیام نور بیجار, دانشگاه کردستان و دانشکده فنی یزدان پناه به عنوان دانشگاه های قابل تقدیر در این بخش انتخاب شدند.

 

اما در بخش فردی شیدا قادریان از دانشگاه آزاد سقز در بخش مقالات, رامین کریمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در بخش اختراعات و هادی تحسینی از دانشگاه کردستان در بخش طرح پژوهشی برگزیده شدند.

 

 در مراسم اختتامیه این جشنواره از نفرات برتر با اهدا تندیس, لوح و هدیه تقدیر و تجلیل شد.

 

ارسال نظرات