عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد:
محمد رجایی باغ سیایی گفت: تا زمانی که انحصار نسبی در بازار خودرویی کشورمان وجود داشته باشد خودروسازان با این ابزار بازار خودرو را در اختیار گرفته و قیمت خودرو را تاحدی به بازار تحمیل کنند.
کد خبر: ۸۸۶۰۳۴۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

محمد رجایی باغ سیایی عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: امروزه تقویت صنعت خودروسازی از ضروریات توسعه اقتصادی برای همه کشورها محسوب می‌شود. از اینرو لازم است بین توسعه اقتصادی و فرهنگ خرید خودرو داخلی با کیفیت توجه لازم را داشته باشیم که نوعی تعادل ایجاد می‌کند در غیر اینصورت با بی‌توجهی به مصرف خودروی داخلی و کیفیت خودروی داخلی نظام مادی گرایی بر خودرو حاکمیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تحریم عامل اصلی برای گران شدن خودرو نبوده است افزود: متاسفانه خودروسازان به بهانه تحریم ، قیمت خودرو را 3 برابر کردند این در حالی است که افزایش قیمت خودرو صرفا به خاطر نفس تحریم نبوده بلکه بخش مهمی از آن به دلیل قیمت ارز بوده است انتظار این بود که با توجه به ارز بری که خودرو دارد به همان نسبت تغییرات ارزی، قیمت خودرو هم تغییر پیدا کند.

عضو سابق کمیسون اقتصادی خاطر نشان کرد:  تا زمانی که انحصار نسبی در بازار خودرویی کشورمان وجود داشته باشد خودروسازان با این ابزار توانسته بازار خودرو را در اختیار گرفته  و قیمت خودرو را تاحدی به بازار تحمیل کنند.

ارسال نظرات