برنامه های اجرایی کمیته امداد درایام ماه رمضان با استفاده از کمکهای مردمی و مشارکت خیران در این برنامه ها انجام می شود .
کد خبر: ۸۸۶۰۳۲۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه کارکردهای دو دستگاه بویژه در حوزه محرومیت زدایی دارای نقاط مشترک زیادی است، گفت: با هم افزایی امکانات و منابع دو دستگاه خدمات اثربخشی به نیازمندان ارائه شده و ذائقه آنها از نظام شیرین تر می شود.

هدایت صفری با اشاره به اینکه هدف مهم کمیته امداد در ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش توانمندسازی و خروج آنها از چرخه حمایتی این نهاد است ، افزود: با همکاری بیشتر دستگاههای حمایتی استان فرآیند توانمندسازی مددجویان سرعت بیشتری خواهد داشت .

وی در ادامه اظهار داشت: همکاری دستگاههای حمایتی با یکدیگر در حوزه کمک به تامین معیشت نیازمندان تاثیر گذاری خدمات آنها را در حوزه فقرزدایی ارتقاء خواهد داد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تعداد 22هزار و 500 خانواده با جمعیت 39 هزار نفری در استان تحت پوشش این نهاد است ، اظهار کرد: این تعداد شامل 13هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 768 بیمار خاص و صعب العلاج و سرطانی و سه هزار و 942 یتیم و فرزند محسنین است .

وی به بیمه منازل مددجویان تحت پوشش در برابر حوادث نیز بعنوان یکی از خدمات این نهاد اشاره کرد و ادامه داد : با ارائه این خدمت مددجویان خسارت دیده از بلایای طبیعی و حوادث درشهرها 45 میلیون تومان و روستاها 35 میلیون تومان خسارت دریافت می کنند.

صفری درادامه به اجرای برنامه های مختلف به منظور کمک به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در ماه رمضان نیز اشاره کرد و افزود : برنامه های اجرایی کمیته امداد درایام ماه رمضان با استفاده از کمکهای مردمی و مشارکت خیران در این برنامه ها انجام می شود .

وی اضافه کرد : طرح اطعام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در قالب تحویل بسته های مواد غذایی ، برپایی سفره های افطاری ، حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین ، جمع آوری زکات فطره از مهمترین برنامه های اجرایی این نهاد در این ایام است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه دیدار با خانواده های تحت پوشش در قالب طرح مفتاح الجنه از برنامه های مهم دیگر این نهاد درایام ماه رمضان است ، اظهار کرد : هدف گذاری شده است حداقل از چهار هزارو500 خانوار مددجویی در معیت مسئولان و خیران در این ایام دیدار شود .

صفری بااشاره به اینکه مردم استان زنجان در حوزه انجام مسئولیت های اجتماعی بويژه در بخش کمک به نیازمندان همواره پیش قدم هستند ، تصریح کرد : ماه رمضان فرصت مناسبی است تا از ظرفیت کارهای خیرخواهانه در استان به نفع جامعه هدف کمیته امداد بیشترین استفاده را کرد .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خاطر نشان ساخت: به همین منظور برنامه ریزی لازم برای جذب حامی برای سه هزار و 200 نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد در ایام ماه رمضان انجام شده است .

دراین دیدار شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز با اشاره به اینکه کمیته امداد در حوزه فقرزدایی دارای دانش و تبحر لازم است، گفت: تعامل و همکاری دودستگاه و استفاده از تجربیات و ظرفیت های مشترک در حوزه محرومیت زدایی اثربخشی خدمات به نیازمندان را افزایش خواهد داد.

وی افزود : برای محرومیت زدایی از جامعه و اثربخش تر شدن خدمات دستگاههای حمایتی استان نیاز است تعامل بیشتری بین این دستگاهها برقرار شود.

گفتنی است در این دیدار هماهنگی های لازم برای اجرای برنامه های مشترک در حوزه محرومیت زدایی در طول سال بويژه برپایی سفره های اطعام و افطاری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و اقشار نیازمند جامعه در ایام ماه رمضان بااستفاده از ظرفیت های دودستگاه انجام شد.

ارسال نظرات