پاسخ عجیب سخنگوی وزارت خارجه به «بسیج» درباره رفتار انتخاباتی ظریف
قاسمی گفت: وزیر امور خارجه به شهر خودشان با هزینه شخصی سفر کردند و در کنار آقای رئیس جمهور بودند و در این سخنرانی ها خودشان هیچ گونه تبلیغاتی نداشتند و در این سفر حتی هزینه محافظین را نیز شخصا تقبل کردند.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۷۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز با حضور رسانه های مختلف خبری برگزار شد. در بخشی از نشست یکی از خبرنگاران درباره رفتار انتخاباتی آقای ظریف و حضور در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان سوال کرد. پاسخ عجیب آقای سخنگو در توجیه این رفتار این بود که هزینه سفر آقای ظریف از محل شخصی بوده است و او مرخصی گرفته بوده. در ادامه این نشست خبرنگار خبرگزاری بسیج خطاب به سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پاسخ شما به سول یکی از همکاران درباره فعالیت انتخاباتی آقای ظریف بیش از آنکه قانع کننده باشد ابهامات را زیاد کرد؛ بر اساس قانونی که خود شما نیز به آن اشاره کردید، کارکنان وزارت امور خارجه هم از عضویت در احزاب منع شده‎اند و هم از فعالیت‎های حزبی و سیاسی، آقای روحانی سفر استانی هم نداشتند بلکه سفر ایشان کاملا یک میتینگ انتخاباتی بوده و آقای ظریف در روی سنی که آقای روحانی در جمع هواداران خود در اصفهان بودند کنار ایشان حضور داشتند، حال با توجیه یک سفر شخصی فکر می‎کنم که صدر تا ذیل موضوعات امنیت ملی را هم می‎شود توجیه کرد، جدای از این آقای تخت روانچی نیز در ستاد آقای روحانی هم حضور داشتند و هم سخنرانی کردند که این را هم می‎شود با همان دست فران توجیه کرد.اگر ممکن است صریح و منطقی در این زمینه پاسخ دهید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ گفت: سفر در چارچوب مسائل انتخاباتی نبوده و نیست و همکاران ما در وزارت امور خارجه کاملا به اساسنامه پایبند هستند و مفاد آن را رعایت می کنند.

قاسمی ادامه داد: وزیر امور خارجه به شهر خودشان با هزینه شخصی سفر کردند و در کنار آقای رئیس جمهور بودند و در این سخنرانی ها خودشان هیچ گونه تبلیغاتی نداشتند و در این سفر حتی هزینه محافظین را نیز شخصا تقبل کردند.

وی گفت: این
پاسخ روشنی به سوال شماست و اگر بخواهید قانع نشوید و سوالات را تکرار کنید می‎توانیم تا بعد از ظهر در این خصوص بایکدیگر بحث کنیم و برای اینکه حوصله دوستان سر نرود در یک زمان دیگری خارج از این جمع با یدکدیگر صحبت کنیم و مطمئن هستم که نهایتا شما سخنان بنده را خواهید پذیرفت.

خبرنگار بسیج در ادامه پرسید درباره رفتار انتخاباتی آقای تخت روانچی نیز همین نظر را دارید؟

قاسمی در ادامه گفت: آقای تخت روانچی نیز به همین طریق عضو هیچ حزب و گروهی نیستند و کار حزبی و سیاسی انجام نمی‎دهند و اگر قرار بر این استدلال بخواهیم حرکت کنیم باید از چندماه پیش درب‎های وزارت خارجه را تعطیل می‎کردیم، سخنرانی نمی‎داشتیم و سفرهای سیاسی توسط ما و وزیر محترم وزارت خارجه صورت نمی‎پذیرفت، چراکه هر گونه از اینها به تعبیری می‎توانست تبلیغاتی باشد و انتخاباتی تلقی شود ولی وزارت خارجه هم باید کار خود را ادامه دهد تا زمانی که این دولت وجود دارد و با تلاش زیاد نیز کار می‎کند و به خاطر حساسیت زمان و وضعیت بین‎المللی  با تمام توان کار  و وظایف خود را تا روزی که سرکار است ادامه خواهد داد و ما تعطیل بردار نیستیم وگرنه که شما می‎توانید به مواضع و سخنان بنده نیز ایراد وارد کنید که بنده نیز تبلیغ می‎کنم. همین که من واکنش نشان دادم و دوعکس گرفته شود در حد تبلیغ از بنده یا وزارت خارجه یا یک کار انتخاباتی می‎تواند باشد.

ارسال نظرات