مولایی گفت: فلسفه مناظرات سیاسی در انتخابات ها این است که مردم با توانایی های نامزدهای شرکت کننده در چهارچوب یک رویکرد مقایسه محور بیشتر آشنا شوند.
کد خبر: ۸۸۶۰۱۶۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت معاونت سیاسی ناحیه امام سجاد(ع)کلاس بصیرتی سیاسی با حضور کلیه پایوران و سربازان ناحیه امام سجاد(ع) در حسینیه حضرت زهرا (س) برگزار شد که سخنران این مراسم مولایی کارشناس مسائل سیاسی بودند.
 
 تبدیل مناظرات به ابزار عوام فریبی و رقیب هراسی کاری ناپسند است
 
مولایی با تبریک نیمه شعبان گفت: فلسفه مناظرات سیاسی در انتخابات ها این است که مردم با توانایی های  نامزدهای شرکت کننده در چهارچوب یک رویکرد مقایسه محور بیشتر آشنا شوند.
 
مولایی گفت: از آنجایی که نامزدها بیش از هر کس دیگری از انگیزه، برای نقد برنامه های طرف مقابلشان برخوردارند این گونه برنامه ها یک فرصت برای مردم ایجاد می کند تا نقاط ضعف و قوت عملکرد و برنامه های کاندیداهای مختلف  را بیشتر و بهتر بشناسند. این در تمام کشورهایی که انتخابات آزاد برگزار می کنند تقریبا مرسوم است. اما مساله این است که بعضی ها تحمل نقد عمکردشان را توسط رقیب ندارند و زود عصبانی می شوند و سعی می کنند زمین بازی را تغییر دهند.
 
وی در پایان تصریح کرد: مساله ی مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که هدف مناظرات افزایش آگاهی مردم و به تبع آن افزایش کارامدی نظام و بیشینه کردن منافع ملی است.  اما اگر مناظرات تبدیل به ابزاری برای عوام فریبی، بداخلاقی، رقابت های احساسی و متعصبانه، و تخریب امنیت ملی شود امری بسیار ناپسند و غیر حرفه ای است که این گونه رفتارها از چشم مردم دور نخواهند ماند. 
 
 
 
 
خبرنگار: فرهادی  

ارسال نظرات
پر بیننده ها