فنی حرفه ای مکلف به مهارت افزایی روستا ها شد

سازمان فنی و حرفه‌ای مکلف به مهارت افزایی در روستاها شده است و این طرح در پنج استان در سال قبل آغازشده است.
کد خبر: ۸۸۶۰۱۴۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی ربیعی در مراسم همایش اعطای نخستین احکام بازنشستگی پیش از موعد بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید برخلاف سیاست صدقه‌ای که رضایت کوتاه‌مدت ایجاد می‌کرد، سیاست‌هایی اتخاذ شد تا گشایشی برای خانواده‌های مستمند ایجاد شود.

وی افزود: روستاهای ما در حال تبدیل‌شدن به حاشیه‌نشین بودند و ما تلاش کردیم تا مهاجرت معکوس به سمت روستاها داشته باشیم و مشارکت اقتصادی روستاییان را افزایش دهیم.

وی توسعه منطقه‌ای در روستاها را ازجمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: همه روستاها ازنظر جمعیت، مزیت و خدمات مورد شناسایی قرارگرفته است.

وزیر تعاون به توانمندسازی روستاها اشاره کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای مکلف به مهارت افزایی در روستاها شده است و این طرح در پنج استان در سال قبل آغازشده است.

ربیعی، بابیان اینکه حوزه‌های مخابراتی به غالب روستاها برده شده است گفت: این طرح به سمت روستاهای سمت ۱۰ خانوار نیز در حال پیشرفت است و به بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور در برنامه گازرسانی قرارگرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان اینکه باید زندگی در روستا مقرون‌به‌صرفه شود گفت: مشاغل روستایی در کنار کشاورزی در هفت استان به‌صورت نمونه اجرایی شد و مشاغلی مانند انبارداری، لجستیک کشاورزی، صنایع تبدیلی، بوم گردی و گردشگری روستایی ازجمله طرح‌ها است.

وی افزود: همچنین مشاغلی مانند زنبورداری و نوغانداری به‌عنوان خوشه مزیت در روستاها شناسایی‌شده است و در کنار آن نسبت تقویت تعاونی‌ها اقدام شده است.

وی از پرداخت سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال قبل به تعاونی‌ها خبر داد و گفت: ایجاد صندوق‌های خرد مالی در روستاها ازجمله برنامه‌های پیش روی است.

وزیر تعاون طرح روستای بدون بیکار را از دیگر طرح‌های وزارت کاربر شمرد و گفت: بنابراین است که هر روستا با مشارکت روستاییان نسبت به تشکیل صندوق خرد روستایی اقدام کند و اقتصاد مردم را شکوفا کند.

وزیر تعاون تصریح کرد: در استان مازندران می‌توان محورهای توسعه را برای اساس روستاها قرارداد و مازندران و گردشگری و کشاورزی آن می‌تواند محور توسعه قرار گیرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار