خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج عشایرکشور:

رشد منفی جمعیت در جامعه عشایر/ تقویت عشایر با همکاری جهادی دولت و بسیج

رئیس سازمان بسیج عشایرکشور گفت: اگر بخواهیم خط مقدم اقتصاد مقاومتی را مثال بزنیم،جامعه عشایری به صورت خانوادگی در سخت ترین جغرافیا به صورت شبانه روزی در خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارند.
کد خبر: ۸۸۶۰۱۰۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی ، سردارعلی پاشا محمدی درحاشیه همایش بسیج عشایر که در روستای مرزی چاه زرد زیرکوه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امنیتی که امروز در جای جای ایران اسلامی به چشم می خورد، به برکت حضور نیروهای مسلح و مقتدرمان بویژه بسیج مردمی و در بسیج مردمی سرآمد و جلودار و پرچمدار آنها عشایر غیور و غیرتمند و مرزداران دلیرمان هستند که امروز نقش خود را ایفا کرده اند.

رئیس سازمان بسیج عشایرکشور خاطرنشان کرد: در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی امروز اگر بخواهیم خط مقدم اقتصاد مقاومتی را مثال بزنیم، جامعه عشایری به صورت خانوادگی در سخت ترین جغرافیا به صورت شبانه روزی مشغول تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و در عرصه های مختلف به لطف خداوند نقش تععین کننده ای را دارند.

وی تصریح کرد:ما به وجود جامعه عشایری در کشور افتخار می کینم و به همین جهت امام راحل (ره) قریب به 50 بار عشایر را در رده نیروهای مسلح ذکر می کند و عشایر را به اوصافی مانند مرزداران غیور، حافظان هویت اسلامی و مردمانی دین مدار معرفی می کند و در یک جمله می فرماید عشایر ذخایر انقلابند.

محمدی با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را بر تثبیت، تقویت و احیای جامعه عشایری متمرکز کرده ایم، گفت: بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری کمک کننده است بنابراین دولت و مجلس باید پای کار بیاید و بسیج نیز اعلام آمادگی کرده است تابرای کمک پای کار بیاید و دولت را کمک کنیم تا جامعه عشایری از بین نرود.

رئیس سازمان بسیج عشایرکشور تاکید کرد: خشکسالی های پی در پی و ضعیف بودن زیر ساخت ها در جامعه عشایری رشد منفی جمعیت را به دنبال داشته که امیدواریم که در برنامه ششم توسعه و ان شاءالله با انتخاب یک نامزد اصلح برای ریاست جمهوری ایران اسلامی و روی کار آمدن یک دولت با روحیه جهادی علاوه بر احیای جامعه عشایری شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

وی بیان داشت:سفرهای ما سفر خدمت است و در کنار عزیران دولتی با حضور در جمع عشایری مشکلات عشایر بررسی می شود و متناسب با مقدورات نسبت به رفع مشکلات اقدام می کنیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری افزود: جامعه عشایری با داشتن یک میلیون و 200 هزار نفر در قالب 213 هزار خانوار کوچ‌رو و هفت قومیت آذری، کرد، فارس، لر، عرب، ترکمن و بلوچ در نظام اسلامی نقش‌آفرین بودند و حدود 60 درصد مساحت کشور زیست‌بوم عشایر است.

وی با اعلام اینکه این جامعه (عشایر) کم‌هزینه و پربازده، امروز در خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، تأکید کرد: عشایر در دوران جنگ تحمیلی، نخستین نفراتی بودند که در مقابل رژیم بعثی مقاومت کردند و ماحصل آن تقدیم 10 هزار شهید بود؛ جامعه‌ای با دو درصد جمعیت، 5 درصد از شهدای هشت سال دفاع مقدس را دارد و این برگه زرینی برای عشایر به حساب می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها