خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ایجاد شور و نشاط انتخاباتی مورد خواست و تاکید همه است، اما دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند با رفتارهای هنجارشکن اهداف دشمنان نظام را تأمین کنند مقابله و برخورد قاطع و قانونی می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۷۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
علی القاصی‌مهر با اشاره به اینکه اهتمام مسئولان قضایی در استان تأمین همه جانبه امنیت انتخابات است، اظهار داشت: همه اقدامات آگاهی‌بخشی اولیه و بایدها و نبایدهای قانونی انتخابات به کاندیداها و مسئولان ستادهای انتخاباتی اعلام و ابلاغ شده است. 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تاکید بر اینکه ستادهای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی مطابق دستورالعمل ابلاغ شده تشکیل و در حال پیگیری و رصد دقیق فضای انتخاباتی است گفت: آنچه وظیفه قانونی ما در دستگاه قضایی است به صورت کامل انجام شده است اما آنچه حائز اهمیت است آگاهی عمومی از افزایش فعالیت‌های توطئه‌آمیز و تحریک‌کننده دشمنان نظام و انقلاب است که با حضور پرشور و آگاهانه مردم خنثی می‌شود. 

القاصی سابقه شیطنت‌های دشمنان نظام و انقلاب را طولانی خواند و افزود: دشمنان ما هرگز دست از نقشه‌های شیطانی و شوم خود بر نداشته‌اند و در هر دوره از تاریخ انقلاب خصومت‌های آنان به نحوی ظهور و بروز داشته که همواره با حضور همیشه در صحنه مردم، نقشه‌های آنان نقش برآب شده است. 

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه برخی افراد در گذشته با اهداف دشمنان همسو شده و به رفتارهایی دست زده‌اند که تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی برای کشور در بر داشته است تصریح کرد: دستگاه قضایی نسبت به این امور اِشراف کامل دارد و عزم و اهتمام ما در دستگاه قضایی برخورد قاطع با کسانی است که بخواهند به بهانه‌های واهی و با سوء استفاده از احساسات عمومی به اعتبار نظام و اعتماد مردم لطمه وارد کنند. 

رئیس کل دادگستری استان فارس  با انتقاد از برخی از بد رفتاری‌های انجام شده توسط نامزدهای انتخاباتی و سوژه‌سازی برای دشمنان گفت:  پایه‌های  نظام مقدس اسلامی بر اعتماد مردم استوار است و زیر سئوال بردن ارزش‌های اسلامی و تخریب دستاوردهای انقلاب که به برکت خون شهدا حاصل شده، یک خیانت است. 

القاصی بیان کرد: با دستورات قضایی کلیه تحرکات غیر قانونی و یا حمایت‌های عوامل فتنه و یا ترغیب افراد به ارتکاب رفتارهای هنجارشکنانه از سوی نهادهای انتظامی، امنیتی و نظامی مستند شده و در دستگاه قضایی به صورت ویژه رسیدگی می‌شود. 

القاصی با بیان اینکه پس از عبور برخی کاندیدها از خطوط قرمز نظام بعضی ازطرفداران به همین بهانه دست به اقدام هنجار شکن و حمله به ارزش‌های نظام زده‌اند، افزود: مسئولان امر اجرایی و نظارتی انتخابات نباید اجازه دهند برخی رفتارهای ساختارشکن شکل بگیرد. 

مقام ارشد قضایی استان نسبت به شکل‌گیری هرگونه تجمع غیر قانونی توسط هوادارن هر کاندیدا هشدار داد و تصریح کرد: همان‌گونه که پرونده‌های تخلف و تعرض به حقوق مردم در انتخابات گذشته پیگیری و برای عوامل آن اشد مجازات در خواست شد در این انتخابات نیز کلیه جرائم را به صورت ویژه بررسی  و رسیدگی می‌کنیم. 

القاصی از مردم خواست تحت تاثیر هیجانات و احساسات ایجاد شده توسط برخی افراد قرار نگیرند و تنها به رقابت‌های سالم و فارغ از جناح‌بندی‌ها توجه و با حضور پر نشاط و گسترده خود نقشه‌های دشمنان انقلاب را نقش برآب سازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها