خبرهای داغ:

۱۰۰ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان فارس فعال است

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: در حال حاضر ۱۰۰ شعبه ویژه پیگیری تخلفات انتخاباتی در استان فارس فعال بوده که از این تعداد دو شعبه در شیراز دائر شده است.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۴۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
احمد رحمانیان  در جلسه توجیهی کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی در شهر شیراز اظهار داشت: اگر پرونده‌ای وارد شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی شد پس از اثبات موضوع به عنوان محکومیت کیفری محسوب شده و در تایید صلاحیت کاندید مورد نظر تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 10 پرونده تخلف انتخاباتی در شیراز تشکیل شده که بیشتر در فضای مجازی با محتوای تبلیغاتی از جمله افترا، اهانت و  تهمت بوده است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: تاکنون 21 پرونده در حوزه مجازی به پلیس فتا ارسال شده  که  26 پرونده دیگر نیز تبلیغ زود هنگام  داشته‌اند، در حال تشکیل و ارسال به پلیس فتا است. 

رحمانیان خاطرنشان کرد: افرادی که جرم آنان ثابت شود در دوره‌های آتی انتخابات از عضویت در هیئت‌های اجرایی منع شده و در صلاحیت‌ها آنان تاثیرگذار است. تمام مواردی که باید کاندیداها در تبلیغات رعایت کنند به آنان اعلام شده و باید نسبت به رعایت قانون و مقررات توجه لازم را داشته باشند. 

معاون دادگستری فارس افزود: شان شوراها سیاسی نیست و اگر گروه‌های سیاسی می‌خواهند با اسم وارد شوند نباید به دنبال سیاه‌نمایی دستاوردهای شورای اسلامی و شهرداری شیراز باشند. 

رحمانیان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت اقلیت‌ها و اقوام به همراه وعده‌هایی که امکان تحقق آن نیست نیز جرم محسوب می‌شود.

معاون دادگستری استان فارس گفت: در تخلفات انتخاباتی مواردی از جمله اهدا کارت شارژ و بیمه مشاهده شده است که مردم نباید به این موارد اعتماد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها