حجت الاسلام والمسلمین مختار نظری:

برخی مسئولان با کارهای بزرگ جهادگران عکس یادگاری می گیرند

خبرگزاری بسیج: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران؛ انتخابات مردمی، را ارمغان نظام جمهوری اسلامی به مردم به ایران دانست.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۱۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین مختار نظری با این مطلب افزود: در گذشته انتخاباتی به این معنا وجود نداشت؛ امام (ره) در بهشت زهرا(س) فرمودند در دوره شاه آنهایی که به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور پیدا کردند، دست آنها را می گیرم و به حوزه های انتخابیه می برم چرا که انتخابات آنها فرمایشی است که مردم هیچ جایگاهی در آن نداشتند.

حضور حداکثری در انتخابات، بر اعتبار نظام می افزاید

وی با تاکید بر برگزاری حداکثری انتخابات، اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات پای نظام نوشته می شود و حضور حداکثری مردم در انتخابات، بر اعتبار نظام می افزاید. در نگاه جهانی هم حضور اکثریت مردم نشانه اعتماد آنان به نظام تلقی می شود.

نظری با اشاره به اینکه کاندیداها از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند، تصریح کرد: شورای نگهبان کف انتخابات را درنظر گرفته است و همه باید سعی کنیم بهترین را انتخاب کنیم.

شرکت در انتخابات یک مسئولیت شرعی است

رهبر معظم انقلاب هم می فرمایند گزینش و انتخاب برای ریاست جمهوری یک مسئولیت شرعی است و فردای قیامت پاسخگوی کار خود هستیم؛ لذا باید تلاش کنیم با تحقیق و بررسی شایسته ترین فرد را انتخاب کنیم تا یک حجت شرعی برای خود داشته باشیم. ایشان در انتخابات مجلس هم فرمودند در لیست 30 نفره که در تهران باید رای می دادم خیلی از افراد را نمی شناختم اما به افراد امین اعتماد کردم.

ویژگی های رئیس جمهوری

وی به بیان ویژگی های رئیس جمهور انقلابی پرداخت و گفت: اتکا و اعتماد به ذات خداوند، یکی از ویژگی های رئیس جمهوری است که نباید از هیچکس غیر از خدا بترسد؛ به دشمنان اعتماد نکند؛ در قرآن هم تاکید شده است که به کسانی که دشمن شما هستند اعتماد نکنید چون دشمن می خواهد شما در سختی زندگی کنید و آنچه در گفتار آنها است در کردار آنها نیست و رهبری هم در این مورد بارها تاکید کرده و هشدار دادند که فریب لبخند دشمن را نخورید. ولایت رکن نظام است و خط مشی نظام را رهبری ترسیم می کند بنابراین کسی را انتخاب کنید که گفتمان او با گفتمان رهبری یکی باشد.اما متاسفانه 60 نکته ی یکی از روسای جمهوری در تقابل گفتمان رهبری بود. رئیس جمهوری باید پایبند به ارزش های انقلاب و عدالت محور باشد با زیاده خواهی مبارزه کند، دغدغه محرومان جامعه را داشته باشد، اما متاسفانه امروز چه کسانی از مواهب انقلاب بهره می برند؟ عده ای افراد متمول یا محرومان؟ وام های چند صد میلیونی در سال های اخیر به ثروت اندوزانی پرداخت شده  که در بروز مشکلات جامعه افزوده اند.

 ظلمی که در حق جهادگران می شود

نظری به محبوبیت رهبر معظم انقلاب در بین مردم اشاره کرد و گفت: علت این محبت و علاقه مردم به ایشان در ساده زیستی مقام معظم رهبری است؛ ایشان سطح زندگی خود را تنزل داده اند و می فرمایند اگر مصالح نظام در میان نبود حاضر به استفاده از برخی از خودروها هم نمی شدم و با پیکان تردد می کردند.

وی افزود: با کمترین اعتبار و بودجه می توان بهترین خدمت را به جامعه ارائه داد اما متاسفانه چه ظلمی در حق جهادگران می شود که حرص و طمع یقه برخی مسئولان را گرفته و دست اینها را نمی گیرند و با کارهای بزرگ اینها عکس یادگاری می گیرند.

سپاه عرصه را بر هیچ کس تنگ نکرده است

وی با انتقاد از سخنان یک نامزد مبنی بر اینکه نیروهای مسلح نباید در سازندگی مشارکت داشته باشند و در زمان صلح باید به مرزها برگردند، اظهار داشت:  قرارگاه سازندگی بزرگترین طرح پالایشگاه را ساخته است که 120 میلیون بشکه بنزین تولید خواهد کرد و بزودی به بزرگترین صادر کننده بنزین تبدیل خواهیم شد، و فاز اول این پروژه 4000 نفر را مستقیم وارد کار می کند و برای 12هزار نفر به طور غیر مستقیم  شغل ایجاد می کند، برای چنین طرح بزرگی جشن گرفته نمی شود اما برای هواپیماهایی که دیگران ساخته اند جشن گرفته می شود به توانمندیهای داخلی خود اعتماد ندارند و درها را به روی اروپایی ها باز می کنند و دائم می گویند سپاه عرصه را برای بخش خصوصی تنگ کرده است در حالی که 5000 پیمانکار خصوصی در این پروژه فعالیت می کنند و فقط مدیریت آن با سپاه است. سپاه عرصه را بر هیچ کس تنگ نکرده است این روحیه جهادی اگر در کشور تقویت شود بسیاری از مشکلات حل می شود .

 

ارزش خدمت به مردم در احادیث

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیثی از امام صادق(ع) گفت: اگر کسی یک هفته در کنار خانه خدا عبادت کند 60هزار حسنه برای او نوشته می شود و 60 هزار گناه او بخشیده می شود، اما اگر انسان بتواند نیاز یک انسان مومن را برآورده کند ارزش آن در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی 10 برابر آن است.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را خواست امام و رهبری، شهدای انقلاب و خانواده های معظم شهدا دانست و گفت:  کسانی را انتخاب کنید که دغدغه شهدا، امام، رهبری و خانواده شهدا را داشته باشند وی تاکید کرد که برگزار نشدن انتخابات خواست دشمن است و اظهار امیدواری کرد با حضور حداکثری مردم در این مسئولیت بزرگ دشمنان را مانند گذشته نا امید و مایوس کنند.

ارسال نظرات