نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی از بی عدالتی بودجه ریزی در حوزه فرهنگ انتقاد کرد و گفت: اگر اعتباری برای حوزه فرهنگ نیست و یا کم است باید برای همه یکسان باشد و نباید نسبت به شهرستانهای همجوار با نگاه تبعیض آمیز رفتار شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۹۹۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سعید باستانی ظهر امروز در دیدار با معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد و هنرمندان تربت حیدریه، دیوار فرهنگ را از دیوار دفاعی مستحکم تر دانست و افزود: برای برقراری امنیت داخلی باید توجه ویژه ای به مقوله فرهنگ بشود، زیرا کاری که با فعالیت های فرهنگی به ثمر می نشیند در سایر عرصه ها این موفقیت حس نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه تربت حیدریه همجوار با مرزهای شرقی و در همسایگی کشورهای افغانستان و پاکستان قرار دارد و با التهابات ناامنی و ظهور و بروز گروه‌های مختلف روبرو می باشد، ضروری است تا دژ فرهنگی شرق کشور را مستحکم و قوی کرد.
 
باستانی از توزیع ناعادلانه اعتبارات در حوزه فرهنگ انتقاد کرد و گفت: اگر اعتباری در حوزه فرهنگ نیست و یا کم است باید برای همه یکسان باشد نه اینکه شهرستانهای همجوار مانند نیشابور و قوچان دارای مجتمع فرهنگی باشند و منطقه تربت حیدریه با وجود جمعیت فراوان و ظرفیت های بالا از وجود یک مجتمع فرهنگی هنری بی بهره باشد.
 
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: به گفته مسئولان فرهنگی امسال هیچ بودجه ای برای مجتمع های فرهنگی در نظر گرفته نخواهد شد، لذا این قانون باید برای شهرهای لحاظ شود که ظرفیت فرهنگی آن پاسخگوی مردم دیارش باشد نه اینکه در منطقه تربت حیدریه تنها پروژه فرهنگی هنری آن همچنان بر زمین مانده باشد.
 
در ادامه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: به مسئولان شهرستانها ابلاغ شده چنانچه سالن استاندارد برای سینما در نظر بگیرند، وزارت فرهنگ و ارشاد نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد کرد، کما اینکه در تربت حیدریه این اقدام انجام شده است.
 
سرابی تبعیض و بی عدالتی را قابل قبول دانست و بیان داشت: سعی می کنیم بنا به ظرفیت ها و پتانسل های موجود منطقه بودجه و اعتبارات را به شهرستانها ابلاغ کنیم.
 
در ادامه این نشست یکی از هنرمندان خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما خودتان عامل تبعیض و بی عدالتی هستید، چگونه می شود در طول این چند سال از مدیریت شما، توجه ویژه ای به اعتبارات شهرستانهائی مانند نیشابور بشود و در عین حال به شهرستانهای ماند تربت حیدریه اهمیت داده نشود.
 
وی خاطر نشان کرد: قرار بر این شد تا وزارت فرهنگ تصدی گری را کنار گذاشته و بخش عمده ای از فعالیت ها را به موسسات فرهنگی واگذار نماید اما در عمل موسسات فرهنگی بخش خصوصی همه فعالیت ها را انجام می دهند و در انتها همه نگاهها به اداره فرهنگ ختم می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها