لطف‌الله فروزنده با بیان اینکه کاهش هزینه‌های دولت و قطع پرداخت حقوقهای نجومی می‌توان میزان یارانه را افزایش داد گفت:دیوان محاسبات و بازرسی بررسی کند چرا مخارج دولت بالا رفته و هزینه‌ها کجا انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۵۹۹۳۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، لطف‌الله فروزنده  درباره  چگونگی افزایش سه برابری یارانه ها در دولت دوازهم که مورد توجه دو نامزد ریاست جمهوری قرار گرفته است اظهار کرد: دولت باید معیشت طبقاتی مانند کشاورزان، افراد تحت پوشش و کمیته امدادی را تامین کند و در این خصوص شکی وجود ندارد.

وی افزود: 16 میلیون حاشیه‌نشینی که امروز در کشور مشاهده می‌شود به چه دلیل است؟ به هر حال  آنها در گذشته  کار و شغل داشته‌اند اما اکنون به حاشیه شهرهای بزرگ آمده‌اند. 

معاون پارلمانی دولت دهم ادامه داد: در صورتی که بستر اشتغال در کشور فراهم شود و در کنار آن یارانه به کشاورز، روستایی و افراد تحت پوشش پرداخت شود، بر اساس اظهار آقای رئیسی می‌توان یارانه آنها را 3 برابر افزایش داد.

افزایش در آمد‌های دولت از حامل های انرژی کجا رفته است؟

فروزنده تصریح کرد: بر این اساس سطح زندگی این طبقه از جامعه افزایش می‌یابد و انگیزه کار در روستا برای آنها ایجاد می‌شود و مهاجرت‌ها صورت نمی‌گیرد و حتی شاهدیم مهاجرت معکوس خواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه منابع افزایش 3 برابری یارانه از چه محلی تامین خواهد شد گفت: در صورتی که یارانه 3 تا 4 دهک بالای جامعه قطع شود بخشی از این یارانه مورد نظر تامین می‌شود و از طرفی باید توجه داشت که با افزایش درآمدهای دولت از حامل‌های انرژی 80 هزار میلیارد تومان افزایش یافته اما 40 هزار میلیارد آن اکنون کجا رفته است؟ بنابراین می‌توانیم این منابع یاد شده را به یارانه اختصاص دهیم.

فروزنده افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های جاری 3 برابر شده و مردم شاهد پرداخت حقوقهای نجومی هستند با کاهش هزینه‌های دولت و قطع پرداخت حقوقهای نجومی می‌توان میزان یارانه را افزایش داد و تا 3 برابر بالا برد.

افزایش پرداخت های دولت فریبکارانه است

وی گفت: دولت یازدهم در حالی اظهار می‌کند که منابع لازم وجود ندارد چرا در پایان کار دولت پرداختی‌های خود را افزایش می‌دهد؟ این امر نشاندهنده آن است که منابع مالی وجود دارد اما عزمی برای انجام وجود نداشته و هدف فعلی صرفا انتخابات ریاست جمهوری است.

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: مردم خود متوجه هستند که رویکرد جدید دولت در افزایش یارانه‌ها فریبکارانه و برای پیروزی در انتخابات است و معلوم نیست ادامه پیدا کند.

دیوان محاسبات بررسی کند چرا مخارج دولت 3 برابر شده است

وی در  پاسخ به این سوال که" میزان حقوق‌بگیران افزایش نیافته و از طرفی میزان یارانه‌های نقدی نیز افزوده نشده  اما به چه دلیل مخارج دولت به سه برابر افزایش یافته است گفت: دولت خود در این ارتباط باید پاسخگو باشد؛ اما با توجه به رویکرد تشریفاتی، سفرهای آنچنانی، پرداخت حقوق‌های نجومی، توسعه مبلمان دستگاههای دولتی، مشخص است که بخشی از این مخارج در این امور هزینه شده است.

فروزنده افزود: مخارج دولت به حقوق و دستمزد و ماموریت می‌رود یا خرج سفرهای خارجی می‌شود که دیوان محاسبات و بازرسی در این رابطه باید بررسی کند که چرا مخارج دولت به این شکل بالا رفته و این هزینه‌ها کجا انجام شده است؟

ارسال نظرات