دبیر کمیته بانوان کنگره ی 5400 شهید استان کردستان:
دبیر کمیته بانوان کنگره ی 5400 شهید استان کردستان با بیان اینکه 10 درصد از شهدای استان، زن هستند گفت: در سال97، کنگره ملی 562 زن شهیده استان کردستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۸۲۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری دبیر کمیته بانوان کنگره ی 5400 شهید استان کردستان صبح امروز در چهارمین جلسه کنگره ی 5400 شهید استان کردستان که با حضور اعضاء بسیج جامعه زنان به منظور هماهنگی برای هر چه بهتر برگزار کردن این همایش برگزار شد اظهار کرد: کنگره 562 زن شهیده استان کردستان اردیبهشت ماه  سال 1397 در سنندج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد جزو کنگره‌های فاخر فرهنگی و موفق ارزیابی است اظهار داشت: 10 درصد از شهدای استان کُردستان زن هستند.

 

وی با بیان اینکه 562 زن شهیده در کردستان وجود دارند که 71 نفر از آنها  توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیده‌اند گفت: این شیرزنان الگوی کاملی از ایثار، ازخودگذشتگی و ایمان هستند که باید با‌ترویج افکار و آموزه‌های آنان در میان زنان در تقویت باورهای جامعه‌گام برداریم.

 

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان با بیان اینکه کردستان از استان‌هایی است که دوران جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی، بر این منطقه تأثیری مستقیم داشت، تصریح کرد: این استان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن، بیش از 5400 شهید گلگون‌کفن را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که 562 نفر از آنان زنان بودند و از این تعداد هم 13 نفر زنان پیشمرگ مسلمان کرد هستند.


منصوری با اشاره به کمیته‌های پیش‌بینی شده بانوان برای کنگره ملی «562 زن شهیده» در سنندج، گفت: کارگروه جمع‌آوری آثار زنان شهیده و زنان، کارگروه علمی، کارگروه اطلاع‌رسانی، کارگروه فرهنگی و هنری، کارگروه مهندسی، کارگروه ایثارگران، کارگروه دانش‌آموزی از جمله کمیته‌های در نظرگرفته شده برای برگزاری باشکوه این کنگره است.


مسئول بسیج جامعه زنان کردستان کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد را جزو کنگره‌های فاخر فرهنگی و موفق ارزیابی کرد و گفت: باید در برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

 


ارسال نظرات