ناصر سراج گفت: امروز عده‌ای دنبال این هستند که قوه قضائیه در خصوص مبارزه با قاچاق کالا موفق عمل نکرده است. کل مسئولیت را به قوه قضائیه واگذار کنید سپس از قوه پاسخ بخواهید.
کد خبر: ۸۸۵۹۶۵۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم که پیش از ظهر دیروز با حضور استاندار البرز، نمایندگان مردم در مجلس، شهردار کرج، رئیس کل دادگستری استان البرز، معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی، جمعی از مدیران کل سازمان بازرسی کل کشور و سایر مسئولین قضایی و اداری استان در دادگستری البرز برگزار شد اظهار داشت: آقای دهقان با حضور خود در استان‌های مختلف منشأ خدمات بسیاری در استان‌هایی که حضور داشتند بوده‌اند.

مسئول مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قوه قضائیه نیست

وی با برشمردن موانع تولید گفت: اگر بخواهیم تولید را در کشور راه بیندازیم باید نقدینگی را در بخش صنعت افزایش داده و این راهی ندارد جز اینکه ضمن تقویت بانک‌ها از لحاظ منابع، نسبت به ساماندهی و جهت دهی به سمت سرمایه‌گذاری و تولید اقدام کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در دولت اسلامی مردم انتظار دیدن مسائلی چون فساد، اختلاس و قاچاق را ندارند، اظهار داشت: الحمدالله اکثر قریب به اتفاق مدیران ما چه در دستگاه اجرایی و چه در دستگاه قضایی پاک دست و شریف هستند. ما برای مچ گیری نیامده‌ایم و برای دستگیری آمده‌ایم، اما مچی را که نتوانیم اصلاح کنیم، قطع می‌کنیم.

سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه در استان البرز هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان وجود دارد گفت: افرادی که به دنبال دست درازی به بیت‌المال هستند سعی دارند بین مدیران اختلاف بیندازند و در صورتی که این هماهنگی و انسجام بین مدیران وجود داشته باشد فرصت طلبان جایی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه استان استراتژیک البرز دو خاصیت فرصت و تهدید را توأمان دارد، گفت: فرصت از این لحاظ که بیش‌ترین تعداد کارخانه‌های صنعتی در این استان قرار دارند و نزدیکی به پایتخت نیز یکی دیگر از مزایای استان البرز است؛ و تهدید از این نظر که این استان، مکان امنی برای یقه سفید‌ها و فرار از امنیت و ناجا و دستگاه قضایی تهران است.

وی ادامه داد: متأسفانه دست درازی‌هایی که به املاک این استان شده خیلی زیاد است اگرچه سازمان تا حد خوبی در امر مبارزه با این موضوع موفق بوده است اما معتقدیم که با کمک همه مسئولان و دستگاهها می‌توانیم در این خصوص، مبارزه جدی‌تری داشته باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر لزوم مبارزه با فساد و قاچاق کالا بیان داشت: خوشبختانه مناظره دیروز جمعه نشان داد که مبارزه با فساد و قاچاق در دستور کار تمام 6 نامزد ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری که پیروز میدان شود وظیفه التزام به قانون و رأی مردم دارد، افزود: با برنامه‌های ارائه شده از سوی نامزدها انتظار می‌رود در سال آینده پیشرفت بسیار خوبی در زمینه افزایش تولید، مبارزه با فساد و جلوگیری از قاچاق داشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش تولید در کشور گفت: مشکل عمده تولید کشور کمبود نقدینگی و عدم گردش مالی بنگاه‌ها و تولیدکنندگان داخلی می‌باشد، برخی از تولیدات در انبارها به دلیل قاچاق کالا انباشته شده است.

آیا ما نمی‌توانیم جلوی این قاچاق‌ها را بگیریم؟ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان متولی اصلی برای همین موضوع تشکیل شده است. این که مسئولش، دستگاه قضایی نیست. از آن طرف مبارزه با این قاچاق با وزیر دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی است. از طرف دیگر چه کسی باید جلوگیری کند که این قاچاق وارد کشور نشود؟ جانشین فرماندهی کل قوا در ناجا یعنی وزیر کشور در این خصوص متولی این کار است. متأسفانه علی رغم موارد اشاره شده، امروز عده‌ای دنبال این هستند که قوه قضائیه در خصوص مبارزه با قاچاق کالا موفق عمل نکرده است. کل مسئولیت را به قوه قضائیه واگذار کنید سپس از قوه پاسخ بخواهید.

وی گفت: بانک‌های دولتی ما از نظر منابع با مشکلاتی روبرو هستند، متأسفانه برخی از شعبه‌های بانک‌های خصوصی بیش از سقف مشخص و بدون رعایت مصوبه شورای پول و اعتبار، سود پرداخت کرده‌اند، قاعدتاً با این میزان سود پرداختی، مردم در بانک‌های دولتی، سپرده‌گذاری نمی‌کنند و سراغ بانک‌های خصوصی می‌روند. بانک مرکزی باید در خصوص اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار نظارت بیشتری داشته باشد.

سراج افزود: همچنین تا زمانی که سود پرداختی بانک‌ها از سود تولید بیشتر باشد قطعاً تولید کننده وارد تولید نمی‌شود و به همین منظور باید مصوبه شورای پول و اعتبار را اجرایی کنیم. باید موانع برطرف شود تا شاهد افزایش تولید و رفع معضل بیکاری باشیم.

منبع: پرتال بازرسی کل کشور

ارسال نظرات