حجت الاسلام پژمانفر در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: باید اذعان کنیم که اگر کسی سر سوزنی تدین داشته باشد از این سند ننگین دفاع نمی کند.
کد خبر: ۸۸۵۹۶۲۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات خانم مولاوردی مبنی بر اینکه"سند2030 مخفیانه امضاء نشده و برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است" گفت: متاسفانه دولت یازدهم مسیری را در پیش گرفته که بسیاری از کارها را به صورت مخفیانه انجام می دهد.

وی افزود: طبق اصل 177 قانون اساسی دولت باید تمام اقدامات خود را از مسیر مجلس شورای اسلامی طی کند و متاسفانه موارد بسیار زیادی هم بوده که تذکر داده شده اما این رویه خلافکاری و خلاف قانون عمل کردن در دولت آقای روحانی نهادینه شده و از ناحیه همه اعضای کابینه ایشان هم در حال ادامه پیدا کردن است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سند 2030 ابعاد بسیار زیادی دارد خاطر نشان کرد: دولت این سند را به صورت مصوبه هیئت دولت ابلاغ کرده که خلاف قانون است اما علاوه بر آن، این سند ابهامات فراوانی نیز دارد که مردم نسبت به بخشی از آن که بروز کرده و می تواند زمینه سوء استفاده را برای دشمن فراهم کند معترض هستند.

حجت الاسلام پژمانفر بیان داشت: اینکه به بهانه جلوگیری از آموزش مسائلی که موجب خشونت در بین بچه ها می شود موضوع ایثار و شهادت و رشادتی که همواره موجب نجات کشور و ظرفیتی عظیم برای عبور از بحران های پیش رو بوده را حذف کنیم  نه تنها با گفتمان ما سازگاری ندارد بلکه مغایرت هم دارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: ما اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را داریم که منطبق با باورهای اعتقادی و دینی ما است که متاسفانه امرورز خاک می خورد و عملیات اجرایی برای آن که حاکی از یک اراده برای تحقق این سند باشد هنوز در آموزش و پرورش شکل نگرفته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: می خواهند آموزش و حفظ قرآن را به بهانه تک زبانه بودن بر اساس نگاه یونسکو برای کودکان ما ممنوع کنند و باید اذعان کنیم که اگر کسی سر سوزنی تدین داشته باشد از این سند ننگین دفاع نمی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: به نظر می رسد به قدری در حوزه خانواده و زنان مسئله و مشکل وجود دارد که اگر خانم مولاوردی به عنوان معاون رئیس جمهور تمام وقت هم تلاش کنند فرصت فکر کردن به مسائل سیاسی هم نداشته باشند اما متاسفانه ایشان به مسائل سیاسی می پردازند و از کارهای مربوطه به حوزه خود باز می مانند.


ارسال نظرات