خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان خبر داد

وجود شکاف بین خواسته‌‌های جوانان و خدمات کتابخانه‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان گفت: فضای موجود در کتابخانه‌ها برای بخشی از نسل جوان جذاب نبوده و سبب ایجاد شکاف بین خواسته‌های جوانان و خدمات ارائه شده، گردیده است.
کد خبر: ۸۸۵۹۵۴۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان در سفر به نهاوند، از کتابخانه تخصصی ایران‌شناسی نهاوند بازدید کرد و از نزدیک در جریان برنامه‌ها و شیوه راه‌اندازی و اداره این کتابخانه قرار گرفت.

عاطفه زارعی در این بازدید اظهار داشت: فضای موجود در کتابخانه‌ها برای بخشی از نسل جوان جذاب نبوده و سبب ایجاد شکاف بین خواسته‌های جوانان و خدمات ارائه شده، گردیده است که پروژه‌هایی مانند کتابخانه تخصصی ایران‌شناسی نهاوند می‌تواند این شکاف را برطرف کند.

وی افزود: ترکیب خدمات کتابخانه‌ای با ارائه خدمات کافه در کشور سابقه ندارد، مواردی نظیر کافه کتاب‌هایی که در شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان وجود دارد، در حقیقت ترکیبی از کتابفروشی و کافه است اما این کتابخانه در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان ضمن تشکر از راه‌اندازی این کتابخانه پیشنهاد ارائه طرح و راه‌اندازی شعب دیگر این کتابخانه در همدان و دیگر شهرهای استان را با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان همدان به بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس ارائه کرد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس نیز گفت: در مرحله اول هدف ما ایجاد فضای کتابخانه‌ جهت ارائه خدمات به پژوهشگران بود، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کتابخانه را در فضایی بزرگتر جهت استفاده عموم علاقمندان ایجاد کنیم.

محمدرضا عطایی افزود: پس از این با حمایت فرماندار شهرستان نهاوند و با همکاری بخش خصوصی این مکان با طراحی ویژه به کتابخانه تخصصی ایران‌شناسی اختصاص یافت و برای ارائه خدمات پذیرایی به مراجعه کنندگان کافه ماتیکان نیز توسط بخش خصوصی در مجموعه راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر خدمات کتابخانه‌ای، نشست‌های کتاب‌خوانی نیز به صورت دوره‌ای و کارگروهی برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس گفت: با توجه به ورود به عصر دیجیتال، فاز بعدی این پروژه راه‌اندازی و تجهیز بخش دیجیتال کتابخانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات