یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

حساب ذخیره ارزی بهترین راهکار برای شناور شدن بازار ارز است

آلبرت بغزیان گفت: حساب ذخیره ارزی، اقتصاد ملی کشورمان را ایمنی می‌بخشد از اینرو بهترین راهکار برای ایجاد زمینه های شناورتر کردن بازار ارز در داخل و استقلال بیشتر سیاست‌های ارزی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۴۹۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲

حساب ذخیره ارزی بهترین راهکار برای شناورتر کردن بازار ارز

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در سند چشم انداز 20 ساله کشورمان جهت حرکت نظام ارزی، به سمت نظام شناور بوده است که می‌تواند سبب باز شدن اقتصاد کشورمان، توسعه صادرات غیر نفتی، تقویت جریان‌های سرمایه گذاری خارجی به داخل کشورمان شود.

وی با بیان اینکه سیاست مالی بر سیاست ارزی و پولی کشور سلطه داشته است افزود: بیش از 55 درصد درآمدهای دولت از محل صدور نفت تامین می‌شود که با توجه به نرخ ارز از دلار به ریال تبدیل می‌شود از اینرو تعیین نرخ ارز تاثیر غیر قابل انکاری بر بودجه دولت دارد.

این اقتصاددان با بیان اینکه حساب ذخیره ارزی، اقتصاد ملی کشورمان را ایمنی می‌بخشد افزود: برای اینکه از تبعات پیامدهای نوسان قیمت نفت و خارج نگهداشتن بخشی از درآمدهای نفتی از چرخه هزینه های دولت که یکی از الزامات مهم در تشکیل حساب ذخیره ارزی هم بوده است در امان بماند؛ از اینرو بهترین راهکار برای ایجاد زمینه های شناورتر کردن بازار ارز در داخل و استقلال بیشتر سیاست‌های ارزی از سیاست های مالی دولت محسوب می‌شود.

 

 

 

 

ارسال نظرات