کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود موج بارشی جدید خبر داد و گفت:‌ این موج بارشی تا اواخر وقت روز سه‌شنبه در بخشهایی از شمال غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و بخشهایی از شرق کشور فعال خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۵۹۴۸۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور
درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در ساعات گذشته وارد کشور شده امروز و فردا نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود:‌ امروز در سواحل دریای خزر به‌ویژه در بخشهای مرکزی و شرقی خزر شاهد افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد موقتی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در استانهای واقع در دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز، مناطقی از مرکز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور نیز افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: طی ساعات آتی، بارشها در مناطقی از مازندران، سمنان، یزد، اصفهان، هرمزگان، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته نقشینه، امروز کاهش دمای پنج درجه‌ای در برخی شهرها و مراکز استانها همچون سمنان، یزد، شیراز، یاسوج و ایلام دور از انتظار نیست.

وی افزود: این موج بارشی فردا یکشنبه در دامنه‌های البرز شرقی، مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مناطقی از شمال غرب کشور به فعالیت خواهد پرداخت و باعث افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استانهای واقع در این محدوده خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: شدت بارشها روز یکشنبه در مناطقی از کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه موج بارشی جدیدی از اواخر وقت روز یکشنبه و روز دوشنبه وارد کشور خواهد شد، گفت:‌ بارشها روز دوشنبه در شمال غرب و مناطقی ازشمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور، سواحل خزر و دامنه‌های البرز  پدید خواهد آمد که موجب افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

وی ادامه داد: بارشها روز دوشنبه در بخشهایی از آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت؛ این بارشها روز سه‌شنبه کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی 24 ساعت آتی احتمال سیلاب و صاعقه در بخشهایی از استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سمنان دور از انتظار نیست.

به گزارش تسنیم،نقشینه یادآور شد: طی سه روز آینده سواحل شرقی دریای عمان و سواحل شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز با وزش باد شدید مواج خواهد شد.

وی،  شهرکرد با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 44 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز در گرمترین لحظات به 30 درجه بالای صفر رسید که طی 48 ساعت آینده شاهد افزایش دو درجه‌ای آن خواهیم بود.
ارسال نظرات