عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:
قاضی پور با بیان این مطلب که وزارت صنعت باید به تولیدات داخل توجه کند؛ عنوان کرد: انتظار داشتیم تا دولت یازدهم به بخش صادرات توجه بیشتری می کرد بر همین اساس وزارت صنعت و معدن به تولیدات داخلی توجه می کرد.
کد خبر: ۸۸۵۹۳۹۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عملکرد وزارت صنعت و معدن در صادرات محصولات غیر نفتی گفت: صادرات آن طور که در برنامه پیش بینی شده انجام نشده است.

وی با بیان این مطلب که وزارت صنعت باید به تولیدات داخل توجه کند؛ عنوان کرد: انتظار داشتیم تا دولت یازدهم به بخش صادرات توجه بیشتری می کرد بر همین اساس وزارت صنعت و معدن و تجارت به تولیدات داخل توجه می کرد.

توسعه صادرات غیر نفتی، با تقوت تولید داخلی محقق می شود

قاضی پور تصریح کرد: وزارت صنعت دو وظیفه جدی دارد اول آن که باید جلوی واردات بگیرد و از طرفی به تولیدات داخلی توجه داشته باشدبر همین اساس تشویق تولیدات داخلی برای افزایش صادرات غیر نفتی بسیار مؤثر است و دولت در این زمینه ها موفق ظاهر نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت صنعت و معدن در زمینه توانمند سازی و توسعه بنگاه های خرد، عنوان کرد: در خصوص گسترش و توسعه بنگاه های صنعتی خرد باید گفت اتفاقات خوبی به همت سازمان های حمایتی همچون کمیته امداد رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس نیروهای تحت تکفل این سازمان ها با آموزش های لازم توانستند صنایع کوچک و کارگاه های خرد را راه اندازی کنند. اما دولت در زمینه حمایت از کارگاه ها و صنایع متوسط موفق ظاهر نشد و با واردات بی رویه جلوی پیشرفت آنها را گرفت.

ارسال نظرات