خبرهای داغ:
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مطرح كرد؛

كاشان تنها شهر گل و گلاب نيست، شهر ابريشم كشور هم است اما يك المان ابريشم در شهر نيست

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، گفت: 90 درصد ابريشم كشور در شهرستان كاشان و در زير زمين هاي نمور توسط اتباع بيگانه فرآوري و به سراسر كشور صادر مي شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۳۷۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان دكتر سيد جواد ساداتي نژاد در ديدار با معاون مديركل و رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي كاشان و كاركنان اين اداره به مناسب هفته گذشته به موضوعات مهمي در رابطه با ظرفيتها، استعداد هاي حوزه كار و اشتغال شهرستان كاشان اشاره كرد كه به سرفصل هاي مهم اين موضوعات بصورت فهرست وار اشاره مي شود.

 مشكل بيكاري در شهرستان كاشان نسبت به شهرستانهاي ديگر كشور بيشتر است، اما جنس بيكاري در شهرستان كاشان متفاوت از شهرستانهاي ديگر و از نوع جوانان تحصيلكرده است و نتوانسته ايم براي قشر تحصيلكرده اشتغال داشته باشيم، اما نيروي كارگري بهتر مي تواند شغل پيدا كند واشتغال داشته باشد.
 
*  از نيروي انساني خود نمي توانيم بهره برداري كنيم و خيلي از تحصيلكرده هاي ما بيكار هستند بنابراين صنايع كاشان را بايد به سمت وسويي سوق دهيم كه نيازمنديهاي نيروي تحصيلكرده و متخصص را برطرف كند.
 
* توسعه صنايع درد بيكاري بچه هاي تحصيلكرده را حل نمي كند توسعه خوب است اما براي رفع بيكاري اما جوان تحصيلكرده نياز به كسب و كارهاي جديد دارد.
 
*  در حاليكه نرخ بيكاري در كاشان 7 درصد اعلام شده است، اما بر اساس مراجعات مردمي به دفتر نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي براي اشتغال عدد بيكاري ما در كاشان دو رقمي و حدود 32 درصد است.
 
*  شهرستان كاشان در بخش كارگر ساده  نه تنها كمبود و مشكلي ندارد بلكه وضعيت اشتغال كارگري در كاشان به گونه اي است كه كارگران غير بومي زيادي جذب بازار كاركاشان شده است.
 
*  آيا صنعتي كه در منطقه كاشان مستقر شده  و 4 هزار نيروي كارگر دارد در حوزه رفاه اجتماعي مسؤوليتي ندارد و نبايد نقش داشته باشد،  سايپا كاشان سالهاي گذشته  ركورد توليد زده است، اين افزايش توليد كه تنها از ربات نيست بلكه از نيروي كارگري است كه نجابت در سيماي او موج مي زند و بايد خدمات رفاهي بگيرد.
 
* در اروپا كسي كه2 ساعت از  24 ساعت كار داشته باشد شاغل محسوب مي شود اما در كشور ما اين چنين نيست و 2 ساعت كار جوابگوي مخارج زندگي نيست.

*  كاشان شهر ابريشم كشور است و 90 درصد ابريشم كشور در شهرستان كاشان و در زير زمين هاي نمور توسط اتباع بيگانه فرآوري و به سراسر كشور صادر مي شود، اما تاكنون هيچ كس به اين برند مهم  كاشان توجه نكرده است و جايگاه ابريشم كاشان در خود كاشان هم مغفول مانده است.
 
*  كارگاههاي ابريشم زير زميني را كه ظرفيت خفته اي در دست اتباع بيگانه است بايد از زيرزمين ها به روي زمين آورده شود و به اين صنعت مهم كشور در كاشان افتخار كرد.
 
*  16 تا 17 كارگاه ابريشم بومي در كاشان فعاليت داشتند اما به دليل حضور اتباع بيگانه در ابريشم به غير از تعداد معدودي بقيه  همه تعطيل شدند و امروز بازار ابريشم كاشان در دست اتباع بيگانه  است و در زير زمين ها اداره مي شود.
 
 *  هيچ الماني از ابريشم در شهر كاشان نيست كه نشان دهنده اين ظرفيت باشد كه كاشان شهر ابريشم كشور است
 
*  امروز نظارت ها و استانداردها و رضايت مندي دركار نيست، كارگران برخي از صنايع ما با عشق كار نمي كنند و به كار خود عشق نمي ورزند، كارگر هنگام ورود به كارخانه با غم و غصه وارد مي شود و هنگام خروج با خوشحالي خارج مي شود.
 
*  بازار كسب و كارهاي جديد در فضاي مجازي زياد است اما موفقيت ما در بازار كسب و كارهاي جديد اندك است،  چرا كه با يك لب تاپ 2 ميليوني درآمدهاي ماهيانه 20 ميليوني دركاشان داريم اما  موفقيت ما در اين بازار كسب و كار جديد بسيار اندك است.
 
*  امروز رقابت و تجارت محتوا است، توليد محتوايي كه در فضاي مجازي مي تواند موثر باشد اما كاشان در توليد محتوايي جايگاهي ندارد و نيازمند آموزش در اين زمينه هستيم.
 
*  بايد روي فضاي كسب و كارهاي جديد كه زود بازده است سرمايه گذاري شود چرا كه تنها راه خروج از بيكاري بچه هاي تحصيلكرده ما همين است.
  
كاشان ظرفيت هاي ديگر نيز براي اشتغال دارد كه مي‌توان به اتوبان كاشان، قم، اصفهان اشاره كرد 15 ميليون تردد خودرو دارد كه هريك از اين خودرو iها يك اشتغال هستند، اما نتوانسته ايم با ايجاد جذابيت ها براي مسافريني كه در اتوبان تردد مي كنند يك درصد از آنها را جذب كنيم و اين در حالي است كه ما بايد ازطول مسير اتوبان در حوزه استحفاظي كاشان آهن ربا بگذاريم و اين 15 ميليون تردد خودرو را جذب بازار خريد در كاشان كنيم.   
 
* اگر ظرفيت كاشان را در حوزه اشتغال فعال كنيم مطمئن باشيد كاشان تبديل به يك شهر يك ميليوني مي شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار