عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:
اسدی گفت: دولت الکترونیک با شفاف سازی از رانت ها و فساد اداری جلوگیری می کند وهر دولتی که می خواهد در آینده رشد اقتصادی را برای کشور به ارمغان بیاورد باید دست به اصلاح این روابط بزند.
کد خبر: ۸۸۵۹۳۷۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵

علی اسدی کرم، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهم برنامه های وزارت صنعت در افزایش صادرات غیر نفتی و تقویت و توانمند سازی بنگاه های خرد گفت: دولت آینده باید بر روی ثبات و امنیت اقتصادی تمرکز کند بر همین اساس نرخ ارز باید تک نرخی و ثابت و بدور از تلاطم باشد.

وی افزود: دولت آینده باید شرایط تبادلات بین المللی منطقه ای و داخلی را در نظر بگیرد که برای این مهم حتما باید سیاست تولید محور را پیش بگیرد.

اسدی با بیان این مطلب که تولید با اشتغال رابطه نزدیکی دارد؛ گفت: چون تولید با اشتغال رابطه تنگاتنگی دارد زیرا هر زمان گستره تولید افزایش یابد اشتغال ایجاد می شود و می توان بازار های جهانی را یکی پس از دیگر فتح کنیم. این مهم زمانی محقق می شود که تولید کالاهای با کیفیت داخلی و رقابت بین تولیدکنندگان داخلی را مهم در نظر بگیریم.

وی افزود: ما بازار های منطقه ای بسیار خوبی در کشورهای اطراف ازجمله افغانستان، عراق، سوریه و جاهای دیگر داریم که می توانیم کالاهای با کیفیت خود را بفروش برسانیم.

اسدی تصریح کرد: ورود به این بازار ها یک رقابت سنگین می خواهد و باید با تلاش این بازار ها را بدست بیاوریم. لذا باید همه شرایط را در کشور از جمله ثبات و اقتصادی را فراهم کنیم.این ثبات باید عواملی که باعث می شود تا سرمایه دار از سرمایه گذاری خود داری کند را از بین ببرد.

با دولت الکترونیک جلوی رانت و فساد اداری را بگیرید

وی عنوان کرد: اصلاح نظام بانکی باید از اولویت های دولت آینده باشد زیرا که نظام بانکی با شرایطی که اکنون عمل می کند نمی تواند جواب گوی سرمایه گذاری باشد.از جمله برنامه های مهم دیگر در توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور توسعه دولت الکترونیک است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک با شفاف سازی از رانت ها و فساد اداری جلوگیری می کند و هر دولتی که می خواهد در آینده رشد اقتصادی را برای کشور به ارمغان بیاورد باید دست به اصلاح این روابط بزند.

ارسال نظرات