خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته 473 مددجوی تحت حمایت این نهاد از طریق کاریابی دارای شغل و درآمد شده‌اند که بخش قابل توجهی از آن با همکاری موسسات کاریابی و مشاوره شغلی انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۵۹۳۰۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، احمد اکبری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه یکی از راهبردهای توانمند سازی در کمیته امداد ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، افزود: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های خودکفایی اعضای خانوار مددجو،خوداظهاری مددجو، شرکت های خدماتی و طرح های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت های اشتغال در طرح های کاریابی است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح های خود اشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده های نیازمند با  برنامه های موثر و کارآمد، در راس اهداف و سیاست های کمیته امداد قرار دارد لذا با توجه به شرایط مددجویان مورد حمایت کمیته امداد، زمینه های اشتغال این افراد در شرکت ها، بنگاه های خصوصی و دولتی فراهم می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد در اجرای توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، نیاز کارفرمایان به نیروی کار اعضا و مددجویان با فراگرفتن آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای از طریق موسسات کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی کاریابی برای مددجویان اظهار کرد: بسته های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود. کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی جهت اشتغال کارجویان مورد حمایت ، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، طی دوسال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می کند.

اکبری یادآورشد: راهبرد کمیته امداد در ارائه خدمت به محرومان و نیازمندان، توانمندسازی است چراکه این نهاد تلاش می کند تا محرومیت را به طور واقعی رفع کند و با استقلال معیشتی زمینه و بستر فقر در خانواده و جامعه برطرف شود.

شایان ذکر است،کارفرمایان متقاضی نیروی کار می توانند با مراجعه به نزدیک ترین دفتر کمیته امداد نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام و ضمن مشارکت در امر خیر و خداپسندانه توانمند سازی مددجویان، از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره مند شوند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها