خبرهای داغ:
دکتر موسی خانی در مراسم تجلیل از نخبگان ورزشی:
طی مراسمی با حضور دکتر موسی خانی، از دانشجویان نخبه و مقام آور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات ورزشی داخلی و خارجی، تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۲۶۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، در این مراسم باشکوه که با استقبال گسترده‌ی دانشجویان، ورزشکاران رشته‌های مختلف، هیات رییسه‌ی دانشگاه و استادان رشته‌ی تربیت بدنی همراه بود، از دانشجویان موفق و مقام آور در مسابقات ورزشی داخلی و برون مرزی تقدیر به عمل آمد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: امیدوارم در این ایام مبارک، همه ی ما مشمول عنایات حضرت مهدی (عج) قرار گیریم.

وی خطاب به دانشجویان، اظهار کرد: بنده به 3 گروه از جوانان و دانشجویان خیلی علاقه مند هستم؛ دانشجویانی که کار علمی و پژوهشی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، دانشجویان ورزشکار و دانشجویان مومن و باتقوا که الحمداله این صفات در خیلی از شما دانشجویان عزیز و حاضر در این جمع، وجود دارد و خیلی خوب است که یک انسان همه ی این صفت‌ها را باهم داشته باشد. این نشان می‌دهد که جوانان ما تک بُعدی نیستند و در چند بُعد حرکت می‌کنند که بسیار خوشحال کننده است.

این مسئول افزود: در همه ی دنیا مسیر موفقیت و تعالی بشریت و غایت آفرینش این است که به ذات اقدس الهی برسیم؛ به گفته‌ی آیت اله بهجت که فرمودند: "به دنیا آمده ایم تا قیمت پیدا کنیم، نه این که به هر قیمتی زندگی کنیم." یکی از راه‌های تعالی از مسیر دانشگاه می‌گذرد و یکی از مسیر کارهای فرهنگی و ورزشی، یعنی همه ی این‌ها می‌تواند انسان را به تعالی برساند.

وی تصریح کرد: روحیه ی جوانمردی که ما در ورزش از پیشکسوتانی همچون مرحوم تختی یاد می‌گیریم و اتفاقات مبارکی که در دانشگاه در مسیر انسان سازی برای شما می‌افتد و از همه مهمتر خود شما دانشجویان ورزشکار که تمام توان و قوای جسمی خود را در این مسیر می‌گذارید و تلاش می‌کنید، قطعا برای رسیدن به سعادتی است که خداوند سبحان از خلق بشریت انتظار دارد و غایت آفرینش را بر آن قرارداده است. بسیار خوشحالم در جمعی هستم که انسان‌های وارسته ای هستند که پاک، با اخلاص، باصفا و پرتلاش هستند و با عزمی راسخ برای پیشرفت و سلامت جسم و روح تلاش می‌کنند.

دکتر موسی خانی با اشاره به جمله ای از حضرت علی (ع) که می‌فرمایند"بر عمرتان از طلا و نقره بخیل تر باشید"، گفت: زمان تنها عنصری است که ویژگی‌های منحصر به فرد دارد، به عنوان مثال ما نفت زیاد داریم، اما زمان ما با سایر کشورهای دنیا یکسان است؛ نفت را می‌توانیم ذخیره کنیم اما زمان را نمی توانیم. بنابراین آن‌هایی که از این زمان بهینه استفاده می‌کنند و چند بُعدی هستند، می‌توانند هم یک ورزشکار موفق باشند، هم یک دانشجوی موفق و هم یک انسان وارسته ی فرهنگی و تربیتی باشند.

این مقام مسوول با تاکید بر تربیت نیروها و دانش آموختگان توانمند، افزود: سازمان‌ها به دنبال افراد شایسته هستند و برای انسان‌های شایسته همیشه شغل فراهم است، پس باید یاس و ناامیدی را کنار بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: کشور به تک تک نیروهای متعهد نیاز دارد. اگر آلمان و ژاپن به جایگاه بالایی رسیدند، با از خودگذشتگی و تلاش مردم خود به این جایگاه رسیدند. ما همه به مردم و شهدا مدیون هستیم، آن‌هایی که می‌روند و جان خود را اعطا می‌کنند به ما پیام می‌دهند که باید از همه چیز خود بگذریم.

 

دکتر موسی خانی همچنین با تاکید بر شرکت در انتخابات پیش رو، گفت: انشااله این حضور ما پاسخی است به دشمنان این میهن که همواره سعی می‌کنند پیام یاس و ناامیدی و جدایی مردم از نظام را سر دهند؛ ما همگی پشت این نظام که ماحصل ایثارگری و خون شهدای عزیزمان است و با پایمردی‌های دولت مردان خوبمان که خود را وقف ما کرده اند به دست آمده، ایستاده ایم.

وی با تشکر از زحمات و تلاش‌های دکتر ولایتی و دکتر نوریان، تصریح کرد: اگر پایمردی بزرگان دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس که امام راحل (ره)، شخص مقام معظم رهبری در هیات موسس تا آیت اله‌ هاشمی و دکتر جاسبی نبود، امروز دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت. ما دانشگاه آزاد اسلامی را زمانی آغاز کردیم که بدنه ی وزارت علوم مخالف این دانشگاه بودند، اما با حمایت‌های امام راحل (ره) که نخستین سرمایه ی مادی آن را فراهم کردند، شکل گرفت.

دکتر موسی خانی با بیان خاطراتی از زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، یادآور شد: این دانشگاه به راحتی به دست نیامده و حاصل تلاش، سختی و خون دل‌های فراوان است، چرا که "بهشت را به بها دهند، نه به بهانه".

این مقام مسوول در پایان خطاب به دانشجویان، گفت: یکایک شما عزیزان، آینده سازان میهن اسلامی هستید و من به شما افتخار می‌کنم، همه ی امید ما شما عزیزان هستید.

در این مراسم با اهدای لوح و جوایزی، از دانشجویان موفق و مقام آوری که در مسابقات ورزشی داخلی و خارجی افتخارآفرینی کرده بودند، تجلیل شد.

شایان ذکر است؛ اجرای موسیقی زنده توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

9001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها