عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:

مبارزه با فرار مالیاتی، جلوی پول شویی و درآمد های نامشروع را می گیرد

قادری گفت: مبارزه با فرار مالیاتی می تواند جلوی پول شویی و برخی از درآمد های نامشروع را بگیرد این کمترین انتظاری است که از دولت آینده داریم تا با این موارد مبارزه کنند.
کد خبر: ۸۸۵۹۱۶۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳

جعفر قادری، عضو کمیسون برنامه و بودجه مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به چالش فرار مالیاتی و مبارزه با پول شویی گفت: درست است که در طول سال های گذشته دولت افزایش وصولی مالیات داشته است و افزایش مالیات مربوط به مالیات دهندگان گذشته بوده است و پایه های مالیاتی گسترش پیدا نکرده است. لذا دولت در جهت جلوگیری از فرارهای مالیاتی اقدام خواستی نکرده است.

وی افزود: یکی از زمینه هایی که مالیات را افزایش داده است عدم توسعه پایه های مالیاتی و فرار مالیاتی است.برهمین اساس وقتی فرار مالیاتی توسط افرادی انجام می شود شرایط را در اقتصاد به سمت غیر رقابتی شدن پیش می برد.

قادری عنوان کرد: وقتی یک عده و یا گروهی با فرار مالیاتی تولیدشان بیشتر باشد؛ گروه هایی که مالیات پرداخت می کنند قادر با رقابت با این افراد نیستند.این روند باعث می شود تا جامعه به جای ایجاد فضای رقابتی به سمت فضای انحصاری پیش برویم.

وی تصریح کرد: با استفاده از فناوری اطلاعات و ابزار روز و پایگاه های اطلاعاتی در اختیار است به راحتی می تواند از تراکنش های مالی و معاملات در سطح کشور انجام می شود، آگاه شود و به حجم املاک و دارایی های افراد حقیقی و حقوقی دسترسی داشته باشد و از این طریق می تواند مالیات آنها وصول کند.

با مبارزه با فرار مالیاتی، جلوی پول شویی و درآمد های نامشروع بگیرید

این نماینده سابق مجلس افزود: با توجه به توسعه نرم افزاری و سخت افزاری در کشور که زیربناها و زیرساخت های آن وجود دارد؛ فرارهای گسترده مالیاتی قابل قبول نیست.دولت باید از این ابزارهای نرم افزاری به درستی استفاده کند و حق و مالیات را وصول کند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی در شفافیت فعالیت ها و افزایش منابع دولت را به همراه دارد و از طرفی می تواند فضا را سمت رقابتی شدن و کاهش هزینه های تولید پیش ببرد.

قادری خاطرنشان کرد: گفتنی است مبارزه با فرار مالیاتی می تواند جلوی پول شویی و برخی از درآمد های نامشروع را بگیرد این کمترین انتظاری است که از دولت آینده داریم تا با این موارد مبارزه کنند.

ارسال نظرات