امام جمعه اردکان با اشاره به مشکلات کشور گفت: اولین اولویت رئیس جمهور آینده باید رفع مشکلات اقتصادی باشد.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۶۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) گفت: مهدویت موضوعی فرا دینی است و ادیان آسمانی دیگر هم به منجی اعتقاد دارند.
وی از مردم خواست در برگزاری جشن ها حرمت ها را حفظ کنند و از مردم آزاری پرهیز کنند.
امام جمعه اردکان با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در گسترش اسلام و مذهب تشیع در جهان گفت: مردم ایران بیشترین سهم را در ترویج و دفاع از اسلام دارند و ملت ایران با انقلاب شکوهمند اسلامی خود در معرفی اسلام و بخصوص در معرفی مذهب شیعه به دنیا نقش مهم و بی نظیری را ایفا کرده اند.
وی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسید در قاره آفریقا شیعیان را می شد با انگشتان دست شمارش کرد اما امروز می بینیم که در کشور نیجریه در روز اربعین پنج میلیون شیعه در یکجا جمع می شوند و وقتی حکومت احساس خطر می کند شیخ زکزاکی رهبر آنها را دستگیر می کند که هنوز هم در اسارت است.
حجت الاسلام والمسلمین شاکر در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام حسین(علیه السلام) اظهار داشت: ایشان فرمودند که دشمن سه هدف اساسی را دنبال می کند یک هدف کوتاه مدت که بر هم زدن امنیت کشور است.
ایشان فرمودند: هر کس بخواهد امنیت را خدشه دار کند و آشوب ایجاد کند برخورد سختی با او خواهد شد.
امام جمعه اردکان گفت: در آستانه انتخابات مواظب باشیم همه باید به قانون تمکین کنند هم مردم هم کاندیداها هم مسئولان باید قانون را به صورت کامل و جامع اجرا کنند اگر قانون را اجرا کنیم مشکلات دیگری پیش نخواهد آمد و خدای ناکرده اتفاقاتی مثل سال 88 پیش نخواهد آمد این اتفاقات نتیجه این بود که یک عده ای فراتر از قانون کارهایی کردند.
وی گفت: در عرصه انتخابات آدم ها خوب شناخته می شوند. تا امتحان پیش نیاید معلوم نمی شود. مسئولان را خوب بشناسید ببینید در انتخابات حق و ناحق می کنند یا نه شماها به مسئولان و کاندیداها نمره بدهید کاندیدایی که الان خلاف قانون عمل می کند را بشناسید.
حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: انتخابات عرصه امتحانات بسیار زیادی برای همگان است.
وی گفت: مقام معظم رهبری هدف میان مدت دشمن را شکست اقتصادی ملت ایران عنوان کردند دشمنان فشار اقتصادی بر مردم می آورند تا از نظام نا امید بشوند و بگویند هرچه رأی دادیم و در صحنه حضور داشتیم فایده ای ندارد.
امام جمعه اردکان تصریح کرد: راهکار این موضوع این است که هرکسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود اولین کار خود را رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم قرار دهد نه مسائل حزبی و جناحی و امور غیر ضروری.
وی افزود: مشکل بزرگ مملکت ما مشکل اقتصادی است و ضرورت پرداختن به این کار از همه چیز بیشتر است و هر کسی رئیس جمهور می شود باید اولویت اولش رفع مشکلات اقتصادی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: هدف بلند مدت دشمن از بین بردن این نظام اسلامی است و اینجا مردم می توانند نقش مهمی ایفا کنند زیرا مشارکت مردم در انتخابات باعث می شود که چشم طمع دشمن از نظام ما دور بشود.
وی گفت: رهبری معظم انقلاب بارها درباره انتخابات تأکید کرده اند که اصل اول در انتخابات مشارکت خوب مردم است.
امام جمعه اردکان افزود: در انتخابات برد و باخت برای کاندیداها معنا دارد اما برای مردم برد و باخت معنا ندارد اگر مردم ما خوب در انتخابات شرکت کنند در هر صورت پیروز میدان هستند و با مشارکت خوب خود آینده خود را تضمین می کنند.
وی گفت: نکته اساسی در انتخابات مشارکت حداکثری است و باید هم و غم اصلی همه این باشد که مردم در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین شاکر با اشاره به این نکته که هیچ کس نمی تواند مردم را مجبور کند به فرد خاصی رأی بدهند اظهار داشت: من بالاتر می گویم اولاً هیچ کس نمی تواند مردم را مجبور به رأی دادن کند ثانیاً هیچ کسی نمی تواند مردم را مجبور کند که به چه کاندیدایی رأی بدهند.
وی گفت: گاهی به گوش ما می رسد که در گوشه و کنار بعضی ها با زبان تهدید با مردم حرف می زنند که اگر شما به فلانی و فلانی رأی ندهید چه می شود و چه می شود همه اینها کشک است اتفاقا برخلاف این حرف ها عمل کنید. در این نظام جمهوری اسلامی مردم آزادند و به هر کسی بخواهند رأی می دهند.
خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری گفت: ایشان دو انتقاد صریح داشتند اول اجرا نشدن سند تحول آموزش و پرورش دوم پذیرش بی سر و صدای سند 2030 یونسکو.
وی گفت: آموزش و پرورش ما نیاز به تحول عمیق دارد نه ظاهری و صوری. باید مسئولین این سند را اجرا کنند زیرا آموزش و پرورش زیربنای تربیت نسل آینده است.
حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: گلایه دوم مقام معظم رهبری از پذیرش بی سر و صدای سند 2030 یونسکو بوده است. یونسکو نهادی بین المللی است که بسیاری از قدرت های مستکبر این نهاد را تحت نفوذ و تأثیر خود دارند اصلا می توانیم بگوییم این نهاد بین المللی یک بازوی مهم و بزرگ ابرقدرتهاست.
وی افزود: متأسفانه سندی امضاء شده است که این سند اولاً خلاف قانون امضاء شده است برای اینکه تمام اسناد باید از طریق مجلس شورای اسلامی مصوب شود ثانیاً در این سند موادی وجود دارد که خلاف شرع و اسلام است. در این سند آمده است که تربیت دینی خلاف حقوق بشر است ولی آموزش جنسی کودکان حتی کودکانی که به سن بلوغ نرسیده اند جزو حقوق کودکان است و باید آموزش داده شود. همجنس بازان در این سند جزو خانواده معین شده اند و در این سند تعهد داده شده است که کشور ما آمار و اطلاعات معلمان و دانش آموزان را در اختیار این نهاد بین المللی قرار بدهد اینها همه خیانت است.
امام جمعه اردکان گفت: امضای این سند تحقق این کلام رهبری است که فرمودند نفوذ در کشور ما قوی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شاکر در پایان خطبه ها ضمن تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: به گفته مسئولین، آب شرب مردم از طریق آب انتقالی به اردکان تأمین می شود و فعلاً چاه های آب خاموش شده است لذا ایستگاه های برداشت آب شیرین هم در سطح شهر موقتاً تعطیل شده است.
وی افزود: اگر هم مردم و هم صنایع در مصرف آب صرفه جویی کنند دیگر نیازی به روشن کردن چاه های آب نیست.

ارسال نظرات