بهره گیری از ظرفیت فرهیختگان برای رفع معظلات اجتماعی در جامعه کهگیلویه وبویراحمد راهگشا است.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۲۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
نماینده ولی فقیه در استان در نشست هم اندیشی فرهیختگان،اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در لیکک برگزار شد بر لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر و استفاده ی بهینه از ظرفیت فرهیختگان در راستای رفع معضلات اجتماعی تاکید کرد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: خدای حکیم می داند که امر به معروف و نهی از منکر شدنی، اثر گذار و آینده جامعه را به نفع معروف تغییر می دهد و از منکر بازخواهد داشت، مشروط بر اینکه فرهیختگانی چون شما به تعهدات خود نسبت به جامعه عمل کنید.
وی ادامه داد: جنگ های امروزه در دنیا میان حق و باطل است، باطل دست از فساد و افساد نخواهد کشید و حق هم دست نخواهد کشید اما اراده الهی بر پیروزی نهایی جبهه حق علیه باطل است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در روایات داریم انسانهایی که آمر به معروف و ناهی از منکرند، خلفای خدا بر روی زمین هستند افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر برجسته ترین فریضه ای است که خداوند بر دوش عقل انسان ، زبان انسان، قلب انسان و روزی هم به دستهای انسانها سپرده است.
آیت الله ملک حسینی افزود: اگر فسق و فساد در یک جامعه نهادینه شود و جنگ و جهاد برای نابودی آن صورت نگیرد، آن جامعه دچار ویرانی می شود.
وی افزود: در غرب هر چند ساختمان ها آباد است اما انسانیت ویران است، ویرانی یعنی اینکه اندیشمندان جهان در سازمان یونسکو قوانینی در 17 فصل و 169هدف خُرد وضع کنند که بعضی از آنها مانند9سال باید آموزش اجباری باشد، باید دانشگاه ها توسعه یابند که این خوب است اما می رسیم به اینکه باید دروس دینی از آموزش و پرورش حذف شوند و انسانها به سمت رشد علمی بروند؛فرهنگ انسانی و الهی کو؟
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حدیث آمده است که به فساد مشغول می شوند و مانند حیوانات در برابر چشم دیگر انسانها ، مردان را برای مردان آرایش می کنند همانگونه که زن را برای مرد آرایش می کنند ،این ویرانی است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وقتی انسان ها به سمت تیز کردن شمشیرها علیه ضعفا بروند، بدون شک ضعفا هم آماده می شوند و فردا روز جنگ است، جنگی بین استضعاف و استکبار، حق و باطل، بین دین و معنویت و فسق و مادیت و بعد از آن عصر طلایی تغییر فرا می رسد .
آیت الله ملک حسینی گفت: مبادا آمر به معروف و ناهی از منکر از ترس اینکه مورد نکوهش قرار گیرد فرهیختگی و تاثیر گذاری خود را کنار بگذارد و عقب بنشیند.
ارسال نظرات