خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: در سال جاری بالغ بر 12 تن گل محمدی از شش هکتار از مزرعه های کشت گل محمدی در اردستان برداشت شده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۸۲۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان؛علی اکبر صالح افزود: در حال حاضر 12هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت گل محمدی قرار داشته شش هکتار آن بارور و شش هکتار هنوز به تولید نرسیده است.

وی با بیان این که در هر هکتار دو تن گل برداشت می شود تصریح کرد: با بارور شدن شش هکتار دیگر برداشت گل محمدی به 24 تن در سال خواهد رسید .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان همچنین از برداشت مقدار هزار و 690تن محصول پسته از باغات شهرستان در سال 95 خبر داد وافزود: دوهزار و 300هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت درخت پسته قرار دارد که هزار و 300هکتار آن بارور و هزار هکتار نهال است.

صالح میانگین تولید پسته را هزار و سیصد کیلوگرم در هر هکتار اعلام و خاطر نشان کرد: پسته تولیدی شهرستان شامل ارقام: اکبری ،کله قوچی ،احمد آقائی ، فندقی ،اوحدی است که در سه ترمینال ضبط پسته در منطقه فرآوری و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی همچنین از45هکتارزیرکشت زعفران نیز خبر دادو افزود: 42 هکتار از این زمین ها بارور بوده و به طور میانگین در هر هکتار هشت کیلوگرم زعفران تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان افزود: مقدار 336کیلوگرم زعفران در سال 95 از 42 هکتار از زمین های زیر کشت برداشت شده سه هکتار اززمین ها هنوز به تولید نرسیده است.

شهرستان اردستان دارای 25 هزار و761 هکتار زمین زراعی شامل 18هزار و 186هکتار مزروعی و 6 هزار و 75هکتار باغی و بقیه آیش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها