مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فرهنگ عاشورا و انتظار را به‌مثابه دو بال شیعه عنوان و ابراز داشت: باید تمام تلاش‌ها برای تقویت این دو بال در شیعیان جهان صورت گیرد چراکه عربستان و دیگر دشمنان شیعه به دنبال نابودی این دو فرهنگ هستند.
کد خبر: ۸۸۵۸۸۰۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان یزد بابیان این مطلب که امروزه مردم دنیا منتظر یک مصلح جهانی بوده تا با پرهیز از ثروت‌اندوزی، فساد، تباهی و استکبار، عدالت را در جهان گسترش داده و بر آن‌ها حکومت کند بر ضرورت معرفی ابعاد وجودی حضرت ولی‌عصر (عج) در جهان تأکید کرد و افزود: روزگاری مردم دنیا تصور می‌کردند که با اجرای دموکراسی می‌توان افراد شایسته‌ای را برای حکومت بر خود انتخاب کنند اما متأسفانه در دنیای امروز دموکراسی معنای واقعی خود را ازدست‌داده و هرکس صاحب پول و تبلیغات بیشتری باشد حتی اگر فرد صالحی هم نباشد می‌تواند نظر اکثریت را به خود جلب کرده و صاحب آراء آن‌ها شود که نمونه بارزان در انتخابات اخیر آمریکا و انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور مشاهده شد و به همین دلیل در دنیا کسانی بر مسند حکومت نشسته‌اند که صلاحیت آن را ندارند.

حجت‌الاسلام محمود متوسل آرانی فرهنگ عاشورا و انتظار را به‌مثابه دو بال شیعه عنوان و ابراز داشت: باید تمام تلاش‌ها برای تقویت این دو بال در شیعیان جهان صورت گیرد چراکه عربستان و دیگر دشمنان شیعه به دنبال نابودی این دو فرهنگ هستند.

وی افزود: فرهنگ انتظار از یکسو مایه امید برای تحقق آرمان‌های امام زمان نظیر عدالت، امنیت و وحدت است و از سوی دیگر قدرت برای ایستادگی در برابر دشمنان در شیعیان را تقویت می‌کند.

متوسل در ادامه هدف از تشکیل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) را تربیت نیروهای انسانی متخصص مهدوی و انتشار محصولات فرهنگی مناسب درزمینهٔ مهدویت دانست و اظهار داشت: به دلیل سوءاستفاده‌هایی که از نام امام زمان (ع) و ادعاهای دروغین ارتباط با آن حضرت صورت می‌گرفت ضرورت تشکیل این بنیاد احساس و با پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی و موافقت و حمایت مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: این بنیاد درراستای افزایش شناخت مردم نسبت به ابعاد وجودی امام عصر (عج) و گسترش فرهنگ مهدویت اقدام به ایجاد مرکز تخصصی مهدویت تحت نظر حوزه علمیه قم کرده و با جذب سالانه 30 نفراز طلاب صاحب علم و فضیلت این حوزه، آموزش‌های مهدویت را طی 3 سال به آن‌ها ارائه داده که پس از طی این دوره مدرک سطح سه حوزه معادل کارشناسی ارشد به طلاب اهدا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با یبان اینکه تاکنون تعداد 400 نفر در این مرکز تربیت شدند به اعزام یک‌صد نفراز مبلغین مهدوی به نقاط مختلف کشور به مناسبت ایام نیمه شعبان خبر داد و اظهار داشت: وظیفه این مبلغین تبلیغ صحیح فرهنگ مهدویت، تألیف کتب مهدویت و پاسخ گوئی به سؤالات و شبهات در خصوص مهدویت است.

وی همچنین از راه‌اندازی دوره آموزشی سطح چهارم معادل دکتری در مرکز تخصصی مهدویت خبر داد و تأسیس انتشارات مهدوی شامل انتشار بیش از 250 نوع کتاب و محصول، حضور در فضای مجازی با راه‌اندازی سایت مهدویت به نشانی http://mahdaviat.ir/، ساخت مجتمع آموزشی و پرورشی یاوران مهدی با ظرفیت اسکان یک هزار نفر و تأسیس دفاتر بنیاد در مراکز استان‌ها را از دیگر برنامه‌های این بنیاد اعلام کرد.

متوسل اذعان داشت: به دلیل نبود بودجه سازمانی دفاتر بنیاد به‌صورت سازمانی نبوده و 90 درصد از تعداد 700 خادم این بنیاد به صوت افتخاری و رایگان تحت نظر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان‌ها به ارائه خدمت می‌پردازند.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) ساخت کارتون، بازی و فیلم درزمینهٔ مهدویت را دردستور کار بنیاد متبوعش عنوان کرد و گفت: در حدود 80 نوع کتاب مرتبط با کودکان و خردسالان شامل کتاب‌های سرگرمی، بازی و نقاشی تولید کردیم و درزمینهٔ ساخت محصولات فرهنگی نیز به دلیل عدم برخورداری از بودجه لازم، خود توان ساخت چنین مجموعه‌هایی را نداریم اما در حال رایزنی با مؤسسات فرهنگی و صداوسیما برای تولید محتواهای این‌چنینی هستیم.

متوسل آرانی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای آموزش فرهنگ و مباحث مهدویت به ماد حین و روحانیون هم گفت: خوشبختانه مرکز تخصصی مهدویت به همت مسئولین حوزه علمیه یزد در این مجموعه تشکیل و با جذب طلبه تا دو سال آینده اساتید خوبی به استان اضافه خواهد شد و درزمینهٔ ماد حین هم به دلیل عدم ساماندهی همه مداحان به دنبال جمع‌آوری و چاپ اشعار مهدویت برای بهره‌مندی این عزیزان هستیم.

یزدامروز
ارسال نظرات