خبرهای داغ:

بیانیه مجمع سالانه سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان

مجمع سالانه سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در مجتمع انصار همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۸۷۶۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در مجمع سالانه خود بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

در آموزش و پرورش احتیاج به تحول داریم (امام خامنه‌ای مدظله العالی)

با تبریک هفته معلم و اعیاد بابرکت شعبانیه به خصوص میلاد پر سعادت قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم(عج) از خداوند متعال عاجزانه درخواست می کنیم تا مارا از ادامه دهندگان راه امام (ره)و شهیدان و پیروان صدیق امام خامنه‌ای عزیز قرار دهد.

با گذشت 39 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی باز خوانی عملکرد مهمترین نهاد تعلیم و تربیت گویای این حقیقت تلخ است که علیرغم تلاش‌های انجام شده نظام آموزش و پرورش،کهنه، فرسوده، قدیمی و با چالش‌های جدی مواجه است.

لذا ضرورت ایجاد تحول بنیادین و نوسازی آن با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی و اجتناب و پرهیز از الگوها و اسناد وارداتی مسئله‌دار را تنها راه نجات و برون‌رفت از شرایط کنونی دانسته و معتقدیم تربیت نسل شجاع، عاشق نظام و مردم و دوستدار مصالح کشور، موحد، مومن، معاد باور، ولایتمدار، انقلابی، جهادی بر مبنای الگوی مستقل پیشرفت اسلامی ایرانی میسر خواهد بود تا با احیای تمدن اسلامی، اقامه عدالت و معنویت، حضور فعال و پیشرو در جهان آماده تشکیل حکومت عدل جهانی به رهبری انسان کامل شویم.

با این رویکرد و در آستانه انتخابات دوازدهمین رییس جمهور از ایشان و دولت آینده می‌خواهیم:

1- سند تحول بنیادین را محور اساسی سیاستها و برنامه های خود قرار داده و اجازه ندهد این سند در حاشیه و تحت الشعاع قرارگیرد و در اسرع وقت آن را عملیاتی نمایند.

2- لغو و عدم پذیرش، اسناد تعهدآور و پر مسئله ای که با اصول و مبانی نظام اسلامی در تعارض آشکار و پنهان است را در دستور کار خود قرارداده و اجازه اجرای اسنادی مانند سند 2030 را ندهد زیرا امضای این سند و اجرای بی سروصدای آن را قطعا مجاز نمی‌دانیم.

3- حاکمیت نگاه سرمایه‌ای نه هزینه‌ای در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان دولت و مجلس را به جد دنبال نماید که هزینه کردن برای معلم را سرمایه گذاری می‌دانیم.

4- مقابله جدی و قاطع با فساد، تبعیض، بی عدالتی و سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش.

5- همکاری و تعامل صادقانه و شفاف با کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان جهت باز گرداندن حقوق معلمان و اعتباراز دست رفته صندوق فوق ،تا شاهد تکرار فاجعه هایی این چنینی نباشیم.

6- برنامه ریزی منسجم جهت ارتقای معیشت،منزلت و شان فرهنگیان

7- اهتمام جدی در اجرای سند تحول بنیادین بالاخص نظام رتبه بندی معلمان

8- توجه جدی به حوزه تربیت اسلامی تا شاهد افزایش آسیبهای اجتماعی در مدرسه نباشیم.

9- اهتمام جدی در اجرای اصل سی ام قانون اساسی.

10- افزایش ظرفیت دانشگاه‌های معلم پرور مانند دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و جدی گرفتن سرمایه گذاری در آنها برای تربیت معلمان متعهد، متخصص و کارآمد برای آینده.

11- حذف یااصلاح طرحهای پرمسئله، مانند احیای سازمان پیشاهنگی هدایت تحصیلی دانش آموزان، خصوصی سازی مدارس.

12- امید است ملت بزرگ ایران خاصه فرهنگیان فرهیخته با انتخاب رئیس جمهوری شجاع،انقلابی،جهادی،باانگیزه و برنامه محور که قدر ظرفیت های داخلی کشور به ویژه جوانان را بیشتر دانسته و از تشر و اخم استکبار هراس نداشته و مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب، تشکیل دولت، جامعه و تمدن اسلامی را هموار نمایند.

ومن الله التوفیق

سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار