قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با سفیر استرالیا تاکید کرد
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه‌ای که برپایه موقوفات و نذورات مردمی اداره می‌شود، هر سال میزبان میلیون‌ها زائر از اقصی‌نقاط دنیا است.
کد خبر: ۸۸۵۸۷۴۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در دیدار با سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز این مجموعه با داشتن توانمندی‌های گسترده در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و داروسازی نقش موثری در ایران اسلامی و کشورهای منطقه ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: این آمادگی در مجموعه شرکت‌ها و موسسات آستان قدس رضوی وجود دارد، با محوریت اقتصاد مقاومتی که هدفش پیشرفت، توسعه و تعالی تولیدکنندگان داخلی است، به تعامل سازنده و اثربخش با سایر کشورها بپردازد.

پذیرایی سالانه ٣٠ میلیون زائر

بختیاری گفت: سال گذشته حرم مطهر امام رضا(ع) پذیرای ٣٠ میلیون زائر بود که از این تعداد ٤ میلیون نفر از سایر کشورها بوده‌اند.

بختیاری اظهار داشت: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی مجموعه‌ای موقوفاتی است و هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کند، مورد توجه مردم و ارادتمندان اهل بیت(ع) است که این نهاد مقدس را همواره تکریم و حمایت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از قرن‌ها و سالیان گذشته وقف‌نامه‌های متعددی وجود دارد که مردم با عشق و اعتقاد قلبی برای رسیدگی به امور زائران و گره گشایی از کار محرومان اموال و دارایی‌های خود را وقف این بارگاه مطهر کرده‌اند.

وی افزود: ما نیز به عنوان خدمتگزاران این حریم قدسی با تاکیدات آیت‌الله رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، مهم‌ترین رسالت و وظیفه خود را خدمت‌رسانی شایسته به زائران عزیز می‌دانیم.

حرم مطهر، گنجینه هنرهای اسلامی و ایرانی

بختیاری با اشاره به معماری بی‌نظیر و گنجینه های هنری موجود در کتابخانه‌ها و موزه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: میراث گرانبهای گذشتگان ما که نشان‌دهنده فرهنگ اسلامی و ایرانی است، با دقت و جدیت، صیانت و مراقبت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی کشورهای منطقه گروه‌های تکفیری و تروریستی دست به اقداماتی می‌زنند که خلاف اسلام و انسانیت است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیات و روایات متعددی که در منابع اسلامی درخصوص حفظ جان انسان‌ها، نوع دوستی و محبت نسبت به نفوس بشری وجود دارد، اظهار داشت: ما نیز از این اقدامات خلاف عقل، شرع و وجدان گروه‌هایی نظیر داعش  تعجب می‌کنیم، حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از آنها نیز واقعا تاسف‌آور است و جای سئوال دارد.

 سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در حرم مطهر رضوی، گفت: دیدن این صحنه که هزاران نفر در امنیت و آرامش کامل مشغول راز و نیاز و عبادت در این فضای معنوی هستند، برایم بسیار جالب بود.

 ایان بیگز با اشاره به وجود ظرفیت‌های مشترک همکاری میان آستان قدس رضوی، موسسات علمی، اقتصادی و دانشگاه‌های استرالیا، اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم سطح تعاملات و همکاری‌ها را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها