نماینده مردم شاهرود و میامی و عضو هیئت رئیسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پایانه صادراتی و کارگو در شهرستان شاهرود ایجاد شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۶۱۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان که با حضور وزیر اقتصاد در محل فرمانداری ویژه شاهرود برگزاری شد، اظهار داشت: شهرستان شاهرود دارای پتانسیل‌ها فراوانی در بخش‌ها مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد اما متأسفانه برای توسعه در این شهرستان حمایت لازم انجام‌نشده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت بسیار زیادی در بخش کشاورزی دارد افزود: متأسفانه اقدام خوبی در این زمینه در حوزه کشاورزی انجام‌نشده است و حتی به بهانه کشاورزی اجازه ورود صنعت به این شهرستان داده نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد صنایع فراوری در این شهرستان تأکید کرد و افزود: انگور این شهرستان بسیار مرغوب بوده و قابلیت صادرات را دارد و می‌توان با ایجاد صنایع فرآوری در این شهرستان به ارزش‌افزوده بالاتری دست‌یافت.

حسینی شاهرودی شهرستان شاهرود را قطب کشاورزی استان سمنان برشمرد و افزود: باید زنجیره مزیت دار آن را در این شهرستان ایجاد کنیم تا مراحل تولید، فرآوری، بسته‌بندی و توزیع محصولات کشاورزی در شاهرود انجام شود.

برنامه‌های دولت برای شرق استان سمنان مشخص نیست

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به توسعه این شهرستان و عدم رعایت پیشرفت و توسعه یکسان در سطح استان گفت: متأسفانه برنامه‌های دولت برای توسعه شرق استان سمنان مشخص نیست.

نایب رئیس فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس افزود: در 20 سال گذشته درزمینه اقتصادی در شاهرود فعالیت شاخصی انجام‌نشده است و تنها کارخانه سیمان شاهرود بوده که آن‌هم با کمک مردم ایجادشده است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد تصریح کرد: اما متأسفانه در 37 سال گذشته حمایتی از سوی دولت برای توسعه این شهرستان انجام‌نشده است.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون اقتصادی برنامه‌های خوبی در حال انجام است گفت: 12 برنامه جامع اقتصاد مقاومتی در دست اقدام است که لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش ‌افزوده و همچنین نظام بانکداری اسلامی از نمونه‌های آن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها