تجمع دنباله دار کارگران یاسوجی و بی خیالی مسئولان استان

کارگران ساختمانی در شهر یاسوج که در روز 11 اردیبهشت روز کارگر با تجمع مقابل استانداری اعتراض خود را نسبت به بکارگیری کارگران افغانی غیرمجاز اعلام کرده بودند بار دیگر در اعتراض به این وضعیت تجمع کردند.
کد خبر: ۸۸۵۸۵۷۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
11 اردیبهشت روز کارگر بود که 360 نفر از کارگران ساختمانی در شهر یاسوج در اعتراض به آجر شدن نانشان و اینکه کارگران افغانی با حداقل دستمزد به صورت غیرقانونی در پروژه‌های ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی به کار گرفته می‌شوند و همین موضوع موجب شده آنها 6 ماه بیکار باشند و با گذشت این همه وقت نانی برای سفره‌های خالیشان نداشته باشند در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

در اعتراض کارگران قرار شد این مسئله هر چه سریع‌تر مورد پیگیری قرار گیرد و حتی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری استان در نشستی که با نمایندگان کارگران داشت گفت: مشکلات کارگران در اولین نشست کمیسیون کارگری و با حضور مدیران مرتبط برگزار و برای رفع مشکل آنها چاره‌جویی می‌شود.

در نشست کریمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با نماینده کارگران به حفظ منش انسانی، کرامت و جایگاه کارگران اشاره شد و گفته شد اعتراض کارگران مکانیسم و فرآیند مخصوص به خود را دارد و این قشر زحمتکش برای اعتراض از طریق این مکانیسم که از طریق نمایندگان و شورای صنفی کارگری پیگیری می‌شود اقدام کنند.

این مسؤول استانی نگاه دولت به کارگران را نگاه همراه با حفظ جایگاه و شان آنها دانست و بیان کرد:حقوق این قشر از جامعه باید پاس داشته شود.

اما امروز یک بار دیگر کارگران ساختمانی شهر یاسوج که به گفته مسؤولان استان در این دولت توجه خوبی به آنها شده و باید شان و کرامت آنها حفظ شود با تجمع در مقابل استانداری نسبت به بی‌توجهی مسؤولان استان به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه اعتراض کردند و خواستار پاسخ‌گویی مسؤولان به این بی‌توجهی‌ها و تبعیض‌ها شدند.

اما مسؤولان و مدیران کهگیلویه و بویراحمد این روزها در حال شرکت در برنامه‌ها و همایش‌های ستاد انتخاباتی دولت کنونی هستند و برای آنها رسیدگی به مشکلات اقشاری که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند در اولویت قرار ندارد.

ارسال نظرات