حمایت از واحدهای تولیدی استان از سیاسیت های کاری بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۸۸۵۸۵۵۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های عامل استان در بیست و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان با بیان اینکه سیستم بانکی استان همیشه همراه و کمک کار واحدهای تولید راکد و مشکل دار استان برای بازگشت آنها به چرخه تولید بوده است گفت: بخشودگی جرائم، حذف چک های برگشتی، مهلت دادن، حذف تسهیلات معوق و پرداخت تسهیلات رونق و سرمایه در گردش به این واحدها نشان دهنده حمایت و تعامل بانک های عامل با این واحدهاست.
داوود کریمی افزود: پارسال بیش از هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به 120 واحد تولیدی راکد و مشکل دار در استان پرداخت شد و این پرداخت امسال هم ادامه دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز هدف از برگزاری این جلسه را بررسی موانع و چالش های پیش روی این واحدها و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات آنان دانست و گفت: نداشتن سرمایه در گردش، نبود بازاریابی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار استان است که رفع این مشکلات نیازمند عزم جدی و همه جانبه دولت و بخش خصوصی است.
جبار کیانی بور افزود: بازاریابی داخلی و بین المللی و پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل دار دارای اولویت از برنامه های این اتاق برای حمایت این واحدهاست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم یکی از سیاست های دولت در سال جاری را حمایت و کمک به واحدهای تولیدی مشکل دار استان همانند سه سال اخیر اعلام کرد و گفت: علت اصلی ورشکستگی و راکد شدن برخی واحدهای تولیدی استان نداشتن طرح توجیهی مناسب، نحوه فروش و بازاریابی داخلی و بین المللی آنها قبل از ساخت و راه اندازی این واحدها است درصورتی که اگر به این دو مقوله توجه کافی می شد دچار رکود نمی شدند.
محنایی افزود: نباید صاحبان طرحها قبل از انجام کار کپی برداری از طرحی کرده و بدون داشتن طرح توجیه اقتصادی اقدام به راه اندازی واحد تولیدی کنند.
ارسال نظرات