پرداخت زکات فقر را از جامعه می زداید/فرهنگ زکات در جامعه ترویج شود

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان مرکزی گفت: در قرآن زکات و نماز درکنار هم آمده است واین نشان می دهد که اهمیت زکات با نماز برابر است لذا بایستی برنامه ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ زکات در جامعه صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۸۵۸۴۸۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمد حاجی پور مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان مرکزی در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان اقدامات کمیته امداد را در حمایت از محرومان، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقشار کمک بضاعت جامعه شایسته تقدیر دانست و گفت: خدمات کمیته امداد با برنامه‌ریزی درست شرایط، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت را فراهم کرده است.

وی افزود: با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شرایط مناسب‌تری را می‌توان برای توسعه اشتغال و خودکفایی در اقشار کم بضاعت فراهم ساخت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان مرکزی خدمت به محرومان را افتخاری برای امدادگران کمیته امداد دانست و افزود: ائمه جمعه در سطح استان مرکزی آماده همکاری با کمیته امداد و ترویج زکات به عنوان یک واجب الهی هستند.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور پرداخت زکات و یاری رساندن به همنوعان را برترین امور جوامع اسلامی مطرح کرد و گفت: در قرآن زکات و نماز درکنار هم آمده است واین نشان می دهد که اهمیت زکات با نماز برابر است لذا بایستی برنامه ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ زکات در جامعه صورت بگیرد.

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این دیدار کمیته امداد را نهادی خدمت رسان و دارای برنامه مطرح کرد و گفت: برای انجام تمامی فعالیتهای کمیته امداد برنامه ریزی شده و مسیر هدفمند مشخص شده است.

وی توانمندسازی خانواده های تحت حمایت را مهم ترین اولویت کمیته امداد دانست و افزود: رویکرد جدید کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است و از راه‌های توانمندی و حل مشکلات مددجویان پرداخت وام قرض الحسنه به جای کمک های بلاعوض است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: این نهاد در راستای احیاء سنت قرض الحسنه و با تاسی از سیره ائمه پرداخت وام‌های قرض الحسنه را در دستور کار خود قرار داده تا ضمن حفظ شان و منزلت خانواده ها، روحیه خودباوری و خود اتکایی را در آنها ایجاد و از وابستگی مددجویان به دریافت کمک‌های بلاعوض جلوگیری کند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: پرداخت زکات یک واجب شرعی و موثر در حل مشکلات محرومان و رفع فاصله های طبقاتی است که در این راستا ترویج فرهنگ زکات پردازی نیازمند عزم جدی و همکاری همه مسئولان بوده و بهره گیری از ائمه جماعت و تربیون‌های نماز جمعه بهترین ابزار برای ترویج زکات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات