بهرام بیرانوند با انتقاد از تخصیص ارزی که برای واردات محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است افزود: بی‌نظمی و عدم سازماندهی مناسب در واردات محصولات کشاورزی تاثیرات فراوانی در رانت خواری و سودبری دلالی داشته است.
کد خبر: ۸۸۵۸۴۴۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۶

بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره قراردادهای انحصاری دولت با اشخاص حقیقی و حقوقی خاص در زمینه واردات  محصولات کشاورزی اظهار داشت:  پدیده واردات در کشورمان عارضه اقتصادی محسوب می‌شود که یکی از دلایل اصلی این است که به بی نظمی مطلق در بخش وزارت کشاورزی و سازمان‌های وابسته  برمی‌گردد.

وی با انتقاد از تخصیص ارزی که برای واردات محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است افزود: با وجود اینکه بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نظم بخشی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است ولی همچنان شاهد هستیم که ساماندهی لازم صورت نگرفته است این در حالی است که بی‌نظمی و عدم سازماندهی مناسب در واردات محصولات کشاورزی تاثیرات فراوانی در رانت خواری و سودبری دلالی داشته است.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی در خاتمه افزود: هرگونه رانت و منفعت بردن شخصی و حزبی از بیت المال، تولید را دچار صدمه می‌کند این در حالی است که در نظام اسلامی ، فرصت‌های برابر برای همه افراد در استفاده از بیت المال مدنظر قرار داده شده است.

ارسال نظرات