امام جمعه هرات در جشن بزرگ روز جوان؛

حضرت علی اکبر(ع) در میدان رزم، سلحشوری شجاع، نیرومند و پرتوان بود

امام جمعه هرات در جشن بزرگ روز جوان و نیمه شعبان با اشاره به ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) افزود:حضرت علی اکبر(ع) در میدان رزم، سلحشوری شجاع، نیرومند و پرتوان بود.
کد خبر: ۸۸۵۸۳۸۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم،جشن بزرگ روز جوان و نیمه شعبان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و امام زمان(عج) در شهر هرات به همت حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) برگزار شد.

امام جمعه هرات نیز در این جشن طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عرض خیرمقدم با اشاره به صفات حضرت علی اکبر (ع) گفت:علی‌بن‌الحسین (ع) صفات جد خود را می‌دانست، از این رو، همواره در آینه اخلاق و رفتار او نظر می‌کرد و خود را بدان صفات می‌آراست. به هنگام جوانی در میان جمع و با دوستان خود، گشاده‌رو و شادمان بود

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: ولی در تنهایی اهل تفکر و همراه با حزن بود. علاقه فراوانی به خلوت با خدای خود و پرداختن به راز و نیاز و گفتگو با خالق هستی داشت. در زندگی آسان‌گیر، ملایم و خوش خو بود، نگاهش کوتاه می‌نمود و به روی کسی خیره نمی‌شد.

بیشتر اوقات بر زمین چشم می‌دوخت و با بینوایان و فقرا که از نظر ظاهری در جامعه و نگاه دنیاطلبان احترام چشمگیری نداشتند. نشست و برخاست می‌کرد، با آنان همسفره می‌شد و با دست خود در دهانشان غذا می‌گذارد. اصالت‌های فکری و استواری‌های روحی، وی را چنان کرده بود که هیچگاه و از هیچ حاکمی هراس نداشت.

امام جمعه هرات همچنین اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) در میدان رزم سلحشوری شجاع، نیرومند و پرتوان بود و انبوه دشمن هرگز او را بیمناک نمی‌ساخت. در اجرای عدالت و دفاع از حق، قاطع و استوار بود. به یاری محرومان و مظلومان می‌شتافت و در برابر ظالمان می‌ایستاد تا حق را به صاحبش برنمی‌گردانید، آرام نمی‌گرفت. به دانش‌اندوزی و فراگیری معارف اهمیت زیادی می‌داد و همواره پیروان خود را از جهالت و بی‌خبری باز می‌داشت..

گفتنی است امام جمعه هرات، فرماندار خاتم، بخشدار مرکزی، فرمانده سپاه خاتم و سایر مسئولین نیز در این جشن حضور داشتند.

لازم به ذکر است گروه فرهنگی هنری سماء یزدو همچنین گروه تئاتر شقایق شهرستان با اجرای فوق العاده خودشان شبی شاد و دلنشین را برای مردم شهر هرات به ارمغان آوردند.


ارسال نظرات