مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان:

شرکتهای تعاونی قادرند سرمایه ها را در جهت سرمایه گذاری در تولید هدایت کنند

شرکتهای تعاونی از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه های سالم اقتصادی قادرند در کاهش میزان مصرف افراد و در نتیجه افزایش پس انداز دخالت نموده و این سرمایه ها را در جهت سرمایه گذاری در تولید هدایت کنند.
کد خبر: ۸۸۵۸۳۸۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: «دولت»، «تعاون» و «بخش خصوصی» به عنوان سه رکن اقتصاد ملی می باشد که در بین این سه بخش، بخش تعاون از ویژگی مهمی برخوردار است.

محمد رضا یوسفی با بیان اینکه یکی از مهمترین موانع توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه کمبود سرمایه است، افزود: همین سرمایه کم نیز بدلیل نبود فرهنگ سرمایه گذاری، صرف فعالیتهای غیراقتصادی می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: شرکتهای تعاونی از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه های سالم اقتصادی قادرند در کاهش میزان مصرف افراد و در نتیجه افزایش پس انداز دخالت نموده و این سرمایه ها را در جهت سرمایه گذاری در تولید هدایت کنند.

یوسفی تصریح کرد: یکی از بزرگترین معضلات و ویژگی مشترک کشورهای در حال توسعه نرخ بالای بیکاری است .دلیل این امر نه تنها رشد جمعیت بلکه عدم هماهنگی بخش صنعت با نیازهای اشتغالی جامعه است.

وی در ادامه اظهار داشت: به غیر از جمعیت بیکار غیرماهر ، مشکل افراد تحصیل کرده و بیکار نیز مطرح است که بدلیل فقدان سیستم برنامه ریزی نیروی انسانی نتوانسته اند شغلی برای خود بیابند. تعاونی ها بویژه تعاونی های خدماتی می توانند تا حد زیادی این مشکل را حل کنند.

یوسفی بیان کرد: در سالهای اخیر، قوانین متعددی در مورد بخش تعاون وضع و یا اصلاح گردیده و زحمات بسیاری نیز در این مورد کشیده شده اما باید توجه داشت که مشکل اصلی در موضوع رشد تعاونی‌ها، کمبود قانون نیست بلکه اجرای قوانین است.

وی با اشاره به نام گذاری سال از طرف مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد: تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال ایفا می‌کنند که در الگوی اقتصاد مقاومتی، بخش تعاون و کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط در مردمی کردن اقتصاد نقش بسزایی دارند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان تأکید کرد: امروزه یکی از مشکلاتی که پیشروی خانواده‌ها به‌ویژه جوانان وجود دارد موضوع بیکاری است که تعاونی‌ها در اشتغال جوانان نیز می‌توانند موثر باشند که البته سالم بودن این تعاونی‌ها هم بسیار اهمیت دارد تا افراد سرمایه‌گذار بتوانند نقدینگی خود را به درستی و با اطمینان خاطر برای اشتغالزایی و فعالیت‌های دیگر به کار ببرند.

ارسال نظرات