حسینعلی دانش با بیان اینکه گره زدن برجام و میزان فروش نفت از مبنای درست ومنطقی تبعیت نمی‌کند افزود: دولت یازدهم اعتقادی به مدیریت غیر نفتی ندارد. در شرایط تحریم می‌توان با راهکارهای مناسب از آن عبور کرد.
کد خبر: ۸۸۵۸۳۷۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹

حسینعلی دانش اقتصاددان و عضو فعال بسیج اساتید در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  اگر برجام نبود 1 میلیون بشکه نفت هم نمی فروختیم وجهه شعارگونه و در جهت تخریب دولت نهم و دهم بوده است  و در ادامه حرف‌های قبلی است؛ این در حالی است که افزایش فروش نفت خلاف اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه گره زدن برجام و میزان فروش نفت از مبنای درست ومنطقی تبعیت نمی‌کند افزود: مدیریت اقتصادی کشورمان باید منهای نفت اداره شود این در حالی است که دولت یازدهم اعتقادی به مدیریت غیر نفتی ندارد. در شرایط تحریم می‌توان مشکلات را تحمل کرد و با راهکارهای مناسب از آن عبور کرد.

وی در ادامه بیان داشت: مدیرین نفنی از اواخر دولت دهم شروع شد و اعتقادی به مقابله با تحریم ها را نداشتند. دولت یازدهم هم در تداوم اهداف اولیه درصدد است تا هر چه بیشتر مدیریت نفتی را برای درآمدزایی بیشتر به کار بندد. این در حالی است که تامین رشدپویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله می طلبد که دولتمردان با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد،درون زا، پیشرو و برون گرا اقتصاد کشورمان را مدیریت کنند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی استفاده از نفت به عنوان درآمد ملی نه ثروت ملی استفاده می‌شود. نفت می‌تواند سوخت و یا ماده اولیه کارخانه ها در تولید هزاران نوع کالا باشد ولی با صادرات نفت خام فقط یک بار درآمد ایجاد می‌شود ولی با تولید کالاها و مصنوعات گوناگون هزاران بار درآمد خواهیم داشت.

ارسال نظرات