خبرهای داغ:
بسیج مروری دارد بر مهمترین وقایعی که در روز 20 اردیبهشت ماه در تاریخ واقع شده اند.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۲۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، روز شمار تاریخ به ما کمک می کند تا بر هویت خود باز نگری داشته باشیم و بدانیم امروز در کدام نقطه از تاریخ ایستاده ایم و پیشینیانمان در همی لحظه ها چه کرده اند.

تصويب آرم نهايي جمهوري اسلامي ايران توسط امام خميني(ره) 20 اردیبهشت1359

پس از پيروزي انقلاب اسلامي، قرار بر اين شد آرمي به عنوان نماد و نشان جمهوري اسلامي ايران معرفي شود كه بيانگر روح دين‏خواهي و اسلام طلبي ملت مسلمان ايران باشد. از اين رو پس از فراخوان شوراي انقلاب براي تهيه اين آرم، طرح‏هاي متعددي به اين شورا رسيد كه سرانجام از ميان آنها يك طرح مورد پذيرش قرار گرفت.

در نهايت با ارايه اين آرم به رهبر كبير انقلاب اسلامي، طرح مزبور به تصويب رسيد. اين آرم به صورت چهار هلال و يك ستون مياني و نشانگر كلمه مقدس "اللَّه" مي‏باشد و در عين حال كلمه مبارك "لا اله الا اللَّه" را نيز تشكيل مي‏دهد.

در توضيح محتواي اين شكل نمادين مي‏توان گفت كه ستون مياني يا شمشير، نشانه اقتدار و قدرت؛ هلال نشان‏دهنده رشد، پنج جز اصلي نمايشگر اصول پنج‏گانه دين، مذهب و تشيع، و تركيب متقارن بيانگر تعادل و ميزان و عدالت مي‏باشد. اين آرم از آن پس در وسط رنگ سفيد پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران و بر بالاي عنوان تمام وزارتخانه‏هاي كشور قرار گرفت.

 

آزادسازی شلمچه توسط رزمندگان اسلام(20 اردیبهشت 1361)

رزمندگان اسلام درادامه عمليات ظفرمند بيت المقدس منطقه شلمچه را ازتصرف قواي بعثي آزاد كردند. دراين روز با آزادي شلمچه اراضي آزادشده بدست نيروهاي پرتوان اسلام حدود3060كيلومترمربع محاسبه شد و تعداد هواپيماهاي سرنگون شده دشمن به بيش از26فروند رسيد.

اعتراض شدید دانشجویان عرب و ایرانی در آمریکا به سالگرد تاسیس دولت اسرائیل(20 اردیبهشت 1357)

درپی برگزاری مراسم سی امین سالگرد استقلال اسرائیل در یکی از تالارهای پرتلند، ایالت اورگان امریکا، تعدادی از دانشجویان عرب و ایرانی شعارهایی علیه رژیم اسرائیل سردادند و در این میان حدود2 نفر از دانشجویان ایرانی و 28نفر از دانشجویان عرب به دست پلیس دستگیر شدند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها