خبرهای داغ:
امام جمعه شال در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شال:
امام جمعه شال گفت: پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های والای شهدا وظیفه همگانی بوده که باید جوانان را نسبت به این وظیفه حساس واقف کرده و تلاش کنیم تا این ارزش‌ها در جامعه ماندگار شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۲۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سید شمس‌الدین موسوی شالی، امام جمعه شال در یادواره شهدای مدافع حرم استان قزوین و گرامی‌داشت آیت‌الله سید حسن موسوی شالی که با حضور خانواده‌ شهدای مدافع حرم، مهدی برزگرمسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، اساتید و دانشجویان این دانشگاه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شال در روز  پنج‌شنبه 14 در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه  برگزار شد، اظهار کرد: شهدا با نثار خون خود رفتند تا خط ولایت تقویت شود به همین سبب ما باید ادامه دهنده راستین خون شهدا و خط آنان در حرکت مسیر ولایت‌مداری باشیم.

امام جمعه شال با اشاره به برپایی یادواره شهدا، افزود: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و برپایی این محافل به ما یادآوری می‌کند که راه آنان را با شکوه هرچه تمام‌تر ادامه دهیم.د.

وی با بیان اینکه شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند، تاکید کرد: پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های والای شهدا وظیفه همگانی بوده که باید جوانان را نسبت به این وظیفه حساس واقف کرده و تلاش کنیم تا این ارزش‌ها در جامعه ماندگار شود.

موسوی شالی با اشاره به روحیه شهادت طلبی جوانان گفت: تا زمانی که جوانان ما روحیه شهادت طلبی را حفظ کنند شرق وغرب عالم نمی توانند ما را شکست دهند.

وی اذعان کرد: اگر می خواهید روحیه شهادت طلبی در جوانان حفظ شود ،جوانان را از فساد وماهواره و شبکه های مجازی دور کنیم.

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: اگر می خواهیم فرهنگ سرخ عاشورا و روحیه شهادت طلبی داشته باشیم باید از لقمه حرام دوری کنیم.

وی به قسمتی از زندگانی عالم ربانی آیت الله موسوی شالی پرداخت و گفت: سید حسن موسوی پورمعروف به شالی فرزند سید محمّد به سال 1296هجری شمسی درخانواده‌ی مذهبی و مشهور به فضیلت که اجدادشان با سی وهفت واسطه منسوب به سلسله ی مقدسه ی باب الحوائج، امام موسی کاظم (ع) می باشند دیده به دنیا گشود.مادر گرامی اش دریک رویای صادقه دریافت که کودکش هدیه ی آسمانی است وآینده ی درخشانی خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: وی ازآغاز نوجوانی به تحصیل علوم اسلامی روی آورد وبا تلمذ ازمحضر علما ومجتهدین عظیم الشانی،درطی 22سال تحصیل در نجف اشرف، توانست مدارج علمی را به سرعت طی نموده وبا تزکیه ی نفس ومجاهده ی فراوان به درجه ی اجتهاد نائل گرددتاجایی که آیت الله بهجت فرموده اند: "اگرمی خواهید به چهره‌ی انسان‌های بهشتی بنگرید به آقای شالی نگاه کنید."

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله شالی از سال 1358هجری شمسی درمدت 24 سال نمایندگی ولی فقیه وامامت جمعه‌ی شهرستان تاکستان، علاوه بر کار تبلیغی گسترده،اقدام به تاسیس مدرسه ی اسلامی شال وتدریس در حوزه و دانشگاه نموده و در پشتیبانی جنگ پیش قدم بوده و مشوق حضور نزدیکان خود در جنگ و دفاع مقدس نیز بوده اندو تاکنون ده‌ها تن ازنزدیکان ایشان به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله موسوی شالی درسال1382 به دلیل سکته ،جسمشان نتوانست روح بلندشان رادرادامه ی این خدمات یاری دهد وافسوس واندوه دوستداران ومشتاقان ایشان رادرپی داشت.

امام جمعه شال در توصیه آیت‌الله موسوی شالی به جوانان عنوان کرد: در جوانی پاک بودن شیوه ی پیغمبری است ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار، گاهی از تواضعشان به جوانان می گفتند ما که به جایی نرسیدیم شما جوانان مواظبت کنید تا به جایی برسید.

موسوی گفت: کمتر کسی از نظر علمی، هم تقوا و زهد و هم از نظر سیاسی، در مجاهدت و خدمت به مردم جامعیت آیت الله موسوی شالی را دارد اما شخصیت ایشان بسیار مهجور مانده است.

در ادامه مادر شهید مدافع حرم حجت اسدی از شخصیت فرزند شهیدش برای حاضرین در این برنامه گفت: حجت‌ متولد دهم آبان ماه سال 1360 بوده که برای بالا بردن سن، تاریخ تولد او در شناسنامه سی‌ام شهریور قید شده است.

وی افزود: حجت دارای سه فرزند پسر به نام‌های محسن، مجتبی و محمدحسین با سنین 11 ماهه، 7 ساله و 13 ساله بود

صدیقه سیاهپوش ادامه داد: حجت دروس حوزوی خود را تا پایه دهم ادامه داد که در کنار تحصیل، فعالیت‌های مذهبی از جمله مداحی، فعالیت در هیئت حسین‌جان شهرک مینودر مسجد المهدی را انجام می‌داد.

مادر شهید مدافع حرم استان قزوین بیان کرد: حجت بسیار علاقمند به حضور در حوزه بود چراکه به مدت 20 سال در آن حضور داشته و در بخش دیگری به عنوان رئیس هیئت حسین‌جان قزوین فعالیت داشت.

وی در بخش دیگری به هدف حضور حجت‌ اسدی در منطقه دمشق و سوریه پرداخت و گفت:‌ این شهید علاقه خاصی به شهادت داشت و به مدت دو ماه در دوره آموزشی صاحب‌الامر (عج) استان قزوین شرکت کرد تا بتواند به منطقه یاد شده اعزام شود.

مادر شهید حجت‌ اسدی با اشاره به شهادت این شهید بزرگوار عنوان کرد: پسرم شهادت و حرکت در مسیر الهی و اعزام به منطقه سوریه و دمشق را با مصلحت خود انتخاب کرد و فرد خاصی او را اجبار به اعزام نکرد.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی‌های بارز شهید مدافع حرم شهید حجت‌ اسدی بیان کرد: توجه به آرمان‌های امام خمینی (ره) یکی از دغدغه‌ها و خصوصیت‌های بارز حجت‌ بود؛ این شهید اهل ریا نبود و بسیار به کودکان عشق می‌ورزید.

سیاهپوش با بیان اینکه عشق و اراده به ائمه به ویژه حضرت زهرا سلام‌الله علیه و امام حسین (ع) در شخصیت حجت‌ مشاهده می‌شد، اضافه کرد: این شهید با آغاز مداحی در سنین 15 و 16 سالگی، هیئت مذهبی را تشکیل داد و افراد را به سمت فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی تشویق می‌کرد.

وی به نقش همسر و فرزند شهیدش در موفقیت‌های زندگی اشاره کرد و افزود: همسر شهید پا به پای حجت‌ در مسیر زندگی حرکت کرده و این شهید را حمایت می‌کرد.

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم استان قزوین، رونمایی از کتاب «تجلی عرفان و تجسم تقوا» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها