خبرهای داغ:
سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان با اشاره به اهداف مجمع معتمدین ولایتمدار محلات گفت: احیای روحیه مطالبه گری از جمله این اهداف است چراکه روحیه مطالبه گری در مردم از بین رفته است.
کد خبر: ۸۸۵۸۰۶۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود کردلو شامگاه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصلی ترین هدف در مورد انتخابات این است که حضور حداکثری را در محلات رقم بزنیم.

وی گفت: در جایی که در زمان انتخابات صف‌ها طولانی می شود مدیریت در انتخابات با یک هماهنگی با فرمانداری و یا تقسیم نفرات در ستادهای رأی می تواند کاری کند که حضور حداکثری باشد.

سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان با بیان اینکه شورای محلات کمک حال مردم بودند، افزود: متأسفانه در سال 1376 زمانی که شورای شهر راه اندازی شد شورای محل تعطیل و این سبب یک شکاف عمیق و عجیبی بین مردم، مسئولین و نمایندگان شد چراکه زمینه برای گزارش به مردم فراهم نشده و همین امر باعث بدبینی مردم به مسئولین و نمایندگان می شود و از سوی دیگر مردم مطالبه دارند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مطالبه ایشان، بیان کرد: آزمون و خطا نکنید اگر کاری درست است ولو در کشور دیگر انجام شده و آن را انجام دهید.

کردلو ابراز داشت: اگر امروز در کشورهای پیشرفته پارلمان‌های محلی به عنوان بازوان نظام آنها است و در محلات فعال هستند در ایران شوراهای محل ابتدای انقلاب فعال بودند به چه دلیل باید تعطیل شوند.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) عنوان کرد: هر وقت مسئولین در مسئولیت خود کوتاهی کنند مردم خودشان وارد عمل می شوند.

سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان بیان کرد: نمایندگان مجلس که در این مدت کوتاهی کردند و نتوانستند موضوع شوراهای محلات را حل کنند مردم محلات خودشان، انقلابیون و معتمدین و بسیجیان محلات وارد عمل شدند بنا به دستور امام(ره) که اگر مسئولین کوتاهی کنند مردم خودشان وارد عمل می شوند.

وی در ادامه افزود: در راستای اصل هفتم قانون اساسی مجمع معتمدین ولایتمدار و کارآمد محلات همدان راه اندازی شد و حدود 9 سال از فعالیت این مجمع می گذرد و امروز حدود 812 نفر نیرو دارد.

کردلو با اشاره به اهداف مجمع معتمدین ولایتمدار محلات عنوان کرد: احیای روحیه مطالبه گری از جمله این اهداف است چراکه روحیه مطالبه گری در مردم از بین رفته است.

وی ادامه داد: دومین هدف شفافیت عملکرد نمایندگان چه در مجلس شورای اسلامی و چه در مورد شوراها است؛ عملکرد شورای شهر مصوباتش باید طبق قانون شفاف باشد و باید در سایت بارگذاری شود و در اختیار مردم قرار گیرد بنابراین موضوع شفافیت به صورت جدی پیگیری می شود.

سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان در خصوص سومین هدف مجمع گفت: جلوگیری از دروغ و وعده‌های کذب است؛ این شهر به امانت به ما سپرده شده تا تحویل نسل بعد بدهیم.

وی با بیان اینکه میثاق نامه مجمع در دو بند ارائه شده است، گفت: بند اول این است که هیچ یک از اعضای فعلی شورای شهر در دوره چهارم در لیست مورد حمایت مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان قرار نخواهد گرفت. کردلو با اشاره به بند دوم میثاق نامه ابراز داشت: 40 منطقه محروم به 8 محله تقسیم شده و قصد و نیت ما این بود که محلات جمع شوند و 8 نفر معتمد را معرفی کنند و 3 نفر نیز در اختیار هیأت رئیسه باشد و در نهایت لیست 8 نفره به مجمع معرفی خواهد شد.

وی گفت: اگر در یک تشکلی، تعاونی، شورایی و جمعی 15 نفر باشند یکی از آنها سالم باشد آن 14 نفر دیگر جرأت نمی کنند که دزدی کنند.

سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان تصریح کرد: یکی از مسائلی که در مناطق محروم وجود دارد موضوع پول خرج کردن کاندیداها است؛ هر فردی که برای انتخابات شوراها و مجلس پول خرج کند این، حتما فرد دروغگو و دست کجی است چراکه فردا از جیب مردم به سود خود استفاده می‌کند.

وی در ادامه افزود: در مورد تقسیم بندی خدمات اجتماعی حتی در موضوع چرخشی کردن اتوبوس ها که مصوبه مرداد ماه سال گذشته است؛ تعهدنامه را انجام نداده اند و عدالت اجتماعی رعایت نشد.

سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان عنوان کرد: ما به دنبال عدالت اجتماعی هستیم؛ اگر رأی ما ارزش دارد مسئولین و نمایندگان هم باید به مناطق محروم توجه کنند.

کردلو عنوان نمود: یکی از اهداف ما شناسایی معتمدین واقعی در محلات است که تعداد آنها بسیار کم است، ما به دنبال این هستیم که افرادی آمدند و میثاق بستند و به اصطلاح کلید محلات را به ما دادند.

سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان بیان کرد: اگر معتمدی دروغ بگوید، معتمد نما است، یکی از اهداف ما این است که کسانی که نام خود را معتمد گذاشته اند، اگر صادق نیستند مشخص شود و اگر هم صادق هستند مشخص گردد.

وی یادآور شد: یکی از اهداف بعدی ما کاندیداهایی هستند که در ائتلافات مختلف شرکت می کنند، یکی از راه های کسب رأی مردم و فریب آنان این است که یک کاندیدا با افراد و سایر کاندیداها در محلات مختلف ائتلاف می کند.

کردلو با بیان اینکه چگونه افرادی که دروغگو و کذاب باشند، قرار است به عنوان امین و رازدار ما در شورای شهر باشند؟ افزود: اگر شوراهای محل فعال باشند هیئت امنا هر چهار سال تغییر می‌کند.

سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان گفت: اگر مردم بخواهند افرادی که قول و وعده دروغ بدهند را کنار می گذارند و درس عبرتی برای مجلس و شوراها می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه محلات مختلف شهرمان از قبیله های مختلفی هستند سعی کردیم کاندیداها را از افرادی که مورد نظر آنها باشد، انتخاب کنیم.

کردلو عنوان کرد: همچنین سعی کردیم از بانوان، جامعه روحانیت، جوانان، افراد متخصص و مدیران استفاده کنیم که در مناطق محروم از آنها استفاده شود.

سخنگوی مجمع معتمدین ولایتمدار محلات همدان در ادامه افزود: ما باید در انتخابات کاری کنیم که حضور حداکثری شود.

وی ادامه داد: مجمع معتمدین صرفاً به عنوان ناظر عمل کرده و در بحث های مالی دخالت نخواهد کرد.

کردلو ابراز داشتک ما به دنبال ایجاد تفکر هستیم ولو اینکه در لیست مورد حمایت مجمع نباشد و آن معیارهایی که وجود دارد ما تابع آن هستیم، برای اینکه مردم ما به آن جایگاه واقعی و جایگاهی که در سیاست های بین المللی دارند، برسند.

کردلو گفت: کشورهای بیگانه و متضاد با دشمنان قسم خورده ما امثال آمریکا، انگلیس و اسرائیل به دنبال این هستند که مردم ما دلزده شوند.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که دشمنان به هدف خود نرسند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم نظام ما روز به روز قدرتمندتر شود چراکه کشور ما در دوران سرنوشت سازی به سر می برد و نظام ما باید سلامت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات